autor: Luc
World of Warcraft – nieznaczny spadek liczby subskrybentów
World of Wacraft pomimo sędziwego wieku, wciąż trzyma się znacznie lepiej niż konkurencyjne tytuły MMO. Według najnowszego raportu, liczba subskrybentów wynosi obecnie 5,5 miliona osób.
Król wiecznie żywy – jeżeli podobną formułką można opisać jakąkolwiek grę wideo, z pewnością jest nią World of Warcraft. Dzieło studia Blizzard zadebiutowało ponad 10 lat temu i choć swoje najlepsze czasy ma już za sobą, tytułem wciąż zainteresowana jest pokaźna grupa graczy. W swoim szczytowym okresie (rok 2010), grono subskrybentów MMO w świecie Warcrafta liczyło sobie około 12 milionów osób. Choć od tamtego momentu liczba płacących abonament spadała (nie licząc krótkotrwałego skoku do 10 milionów z okazji premiery dodatku Warlords of Draenor w 2014 roku), World of Warcraft wciąż jest niekwestionowanym liderem w swojej kategorii. Według najnowszego raportu firmy Activision Blizzard, w ostatnim kwartale (tj. na stan z 30 września 2015) subskrypcję w różnych formach wciąż opłacało 5,5 miliona graczy. To drobny spadek względem poprzedniego okresu – w drugim kwartale 2015 roku odnotowano bowiem 5,6 miliona osób z wykupionym abonamentem. Dla porównania, trzeci kwartał 2014 roku zakończono jednak z rezultatem o wiele lepszym – wówczas aktywnie grało i płaciło około 7,5 miliona ludzi.
Osiągnięty rezultat jest jednak dla wydawcy satysfakcjonujący – dochody z tytułu są stabilne i można spodziewać się ich wzrostu wraz ze zbliżającą się premierą kolejnego rozszerzenia. Niedawno zapowiedziany dodatek Legion wprowadzi całkowicie nową klasę (łowcę demonów), system artefaktów, a także poważne zmiany w meczach PvP. Nie zabraknie oczywiście całkowicie nowej ścieżki fabularnej, kolejnych wyzwań, rajdów oraz dungeonów. Rozszerzenie ma zadebiutować w 2016 roku, ale dokładnej daty wciąż nie znamy. Studio Blizzard być może ujawni ją podczas BlizzConu, który odbędzie się 6-7 listopada.