Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 września 2017, 13:05

autor: Michał Jodłowski

World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy [Aktualizacja #9: patch 7.3.0]

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest World of Warcraft: Legion – szóstemu dodatkowi do kultowej gry MMORPG autorstwa Blizzard Entertainment, World of Warcraft. Zbieramy tu wszystkie najistotniejsze i najciekawsze informacje oraz materiały na temat tej produkcji.

World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy - World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy [Aktualizacja #9: patch 7.3.0] - wiadomość - 2017-09-01
World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy

Spis treści:

  • Fabuła
  • Świat gry (2.1. Ważniejsze postaci; 2.2. Nowe lokacje; 2.3. Dungeony; 2.4. Raidy)
  • Mechanika (3.1. Zmiany; 3.2. Nowości; 3.3. Pozostałe informacje)
  • Patche
  • Technikalia (5.1. Wymagania sprzętowe; 5.2. Grafika)
  • Materiały wideo

World of Warcraft: Legion to już szóste rozszerzenie do kultowej i wciąż szalenie popularnej gry MMORPG autorstwa studia Blizzard Entertainment, World of Warcraft. Mimo ponad 10 lat na karku, WoW wciąż jest aktywnie rozwijany i przyciąga przed ekrany miliony graczy z całego świata, najwyraźniej nie zrażając ich obowiązkiem okresowego opłacania abonamentu w erze modelu biznesowego free-to-play. Oficjalna zapowiedź Legionu miała miejsce w sierpniu 2015 roku podczas targów gamescom w niemieckiej Kolonii. Dodatek zadebiutuje 30 sierpnia 2016 roku. W niniejszym kompendium zbieramy wszystkie najistotniejsze i najciekawsze informacje oraz materiały dotyczące World of Warcraft: Legion.

Aktualizacja #7 [1 września 2017 r.]: do sekcji „Patche” dodaliśmy informacje o patchu 7.3. Zaktualizowane zostały również podsekcje „Lokacje”, „Raidy” i „Dungeony”, a także sekcja „Materiały wideo”.

Aktualizacja #6 [26 kwietnia 2017 r.]: zaktualizowano sekcję „Patche” i podsekcję „Dungeony”. Piszemy o zawartości patcha 7.2.0.

Aktualizacja #5 [13 września 2016 r.]: w kompendium pojawiła się sekcja „Patche”. Zaktualizowaliśmy również podsekcje „Dungeony” i „Rady”. Dziękujemy również naszemu czytelnikowi o pseudonimie Vahrion za cenne uwagi na temat zawartości niniejszego kompendium.

Aktualizacja #4 [12 sierpnia 2016 r.]: w kompendium pojawił się filmik przedstawiający nowości, jakie do gry wprowadzi dodatek Legion (sekcja „Materiały wideo”). Dodaliśmy również link do pobrania audiobooka/e-booka wprowadzającego w fabułę rozszerzenia („Fabuła). Piszemy również o dostępności klasy Łowcy Demonów (podsekcja „Nowości”).

Aktualizacja #3 [28 kwietnia 2016 r.]: dodano informację o dokładnej dacie premiery.

Aktualizacja #2 [22 lutego 2016 r.]: kompendium zostało zaktualizowane o wymagania sprzętowe dodatku Legion. Minimalną i zalecaną konfigurację można znaleźć w sekcji „Technikalia” (podsekcja „Wymagania sprzętowe”).

Aktualizacja #1 [5 stycznia 2016 r.]: zaktualizowano podsekcje „Zmiany” i „Nowości” oraz dodano podsekcję „Grafika”. Dodano także nowy zwiastun oraz informację o dacie premiery.

1. Fabuła

Wydarzenia World of Warcraft: Legion następują po tych znanych z ostatniego dodatku, Warlord of Draenor. W wyniku realizacji podstępnej agendy nikczemnego szamana Gul’dana, Płonący Legion po raz drugi najeżdża świat Azeroth, tym razem dysponując znacznie większymi siłami niż poprzednio. Przez czasowe zawirowania, jakie znamy z poprzedniego rozszerzenia, Płonący Legion nie tylko jest potężniejszy, ale także atakuje w momencie, gdy cywilizacje Azerothu są wyczerpane krwawą wojną z Żelazną Hordą. Tym sposobem zaczyna się kolejny wyścig z czasem: czempioni Azerothu muszą udać się do elfickich ruin na Zniszczonych Wyspach [oryg. Broken Isles], by odnaleźć artefakty (zwłaszcza enigmatyczne Filary Stworzenia [oryg. Pillars of Creation], rzekomo użyte przez tytanów do stworzenia świata Azeroth), dzięki którym mogą ocalić swój świat przed Płonącym Legionem i przybyciem jego przerażającego twórcy, Sargerasa. Zaistniałe okoliczności zmuszą ponadto śmiertelnych herosów do zawarcia paktu z łowcami demonów Illidari, dowodzonymi przez Illidana Stormrage’a, nazywanego też Zdrajcą.

Studio Blizzard udostępniło darmowy wstęp do fabuły gry w postaci e-booka i audiobooka, oba w języku polskim.

2. Świat gry

2.1. Ważniejsze postaci

  • Anduin Wrynn – dziedzic tronu Stormwind.
  • Dargrul the Underking – władca złowrogich drogbarów w Highmountain.
  • Genn Greymane – władca królestwa Gilneas oraz przedstawiciel i przywódca rasy worgenów, będących ludźmi przeklętymi klątwą wilkołactwa.
  • Gul'dan – nikczemny czarnoksiężnik (niegdyś szaman), wódz klanu Stormreaver i wierny sługa Płonącego Legionu. Inicjator paktu między orkami i demonami. W dodatku Legion funkcjonuje „wersja” z Warlords of Draenor.
  • Illidan Stormrage – pół-nocny elf pół-demon, niegdyś łowca demonów oraz samozwańczy władca Rubieży [oryg. Outland] (Draenor po swojej zagładzie).
  • Khadgar – arcymag Kirin Tor, jeden z najpotężniejszych magów wszech czasów, bohater Drugiej Wojny oraz uczeń Ostatniego Strażnika [oryg. Last Guardian], Medivha (później znanego jako Prorok Medivh).
  • Maiev Shadowsong – nocna elfka, legendarna Strażniczka [oryg. Watcher], zmora i zacięty wróg Illidana oraz jego Illidari.
  • Sylvanas Windrunner – Mroczna Pani Opuszczonych [oryg. Lady of the Forsaken], frakcji nieumarłych podległych Hordzie.
  • Tidemistress Athissa – dowódczyni nag.
  • Queen Azshara – cesarzowa Nazjatar, swojego rodzaju podwodnej stolicy nag. Azshara niegdyś była nocną elfką i królową tej rasy w Kalimdorze, lecz została przemieniona w nagę.
  • Xavius – przywódca satyrów i Władca Koszmaru [oryg. Nightmare Lord].
  • Turalyon – sławny paladyn Przymierza, weteran Drugiej Wojny z Hordą. Obecnie dowódca Armii Światła [oryg. Army of the Light], kierujący jej działaniami na planecie Argus.
  • Alleria Windrunner – najstarsza z sióstr Windrunner, dawniej główny zwiadowca ekspedycji Przymierza do Draenoru. Aktualnie prawa ręka (i partnerka) Turalyona.

2.2. Lokacje

Świat przedstawiony dodatku WoW: Legion, Zniszczone Wyspy, podzielony jest na następujące strefy:

  • Azsuna – dom cywilizacji Nightfallen, wygnańców z miasta Suramar. Zlokalizowane jest w południowo-zachodniej części Zniszczonych Wysp, pomiędzy Broken Shore a Val’Sharah.
  • Broken Shore – domniemany punkt startowy przygody w WoW: Legion.
  • Highmountain – najwyższy punkt Zniszczonych Wysp, zlokalizowany na północy. Jest to także dom górskich taurenów i drogbarów.
  • Stormheim – lokacja w północno-wschodniej części Zniszczonych Wysp. Tutaj gracze dowiedzą się więcej o vrykulach i kvaldirach.
  • Suramar – region z wielkim miastem Suramar w centralnej części Zniszczonych Wysp, należący do elfów zwanych Nightborne, będących na usługach Płonącego Legionu.
  • Val'Sharah – kraina w zachodniej części Zniszczonych Wysp, siedziba druidów, w tym Xaviusa i jego satyrów.
The Broken Isles - World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy [Aktualizacja #9: patch 7.3.0] - wiadomość - 2017-09-01
The Broken Isles

Patch 7.3 dodał możliwość podróży na planetę Argus, skąd pochodzą eredarowie i późniejsi dranei. Jest ona podzielona na trzy strefy: Antoran Wastes, Krokuun i Mac’Aree.

Argus - World of Warcraft: Legion – kompendium wiedzy [Aktualizacja #9: patch 7.3.0] - wiadomość - 2017-09-01
Argus

2.3. Dungeony

  • Black Rook Hold – dungeon zlokalizowany w Val’Sharah. Gracze zaczynają w podziemiach i przebijają się górnych poziomów twierdzy.
  • Darkheart Thicket – dungeon znajdujący się u stóp skażonego Drzewa Życia Shaladrassil w Val’Sharah.
  • Eye of Azshara – dungeon w Azsuna, gdzie gracze zmierzą się nagami i królową Azsharą.
  • Halls of Valor – dungeon zlokalizowany w Stormheim. Głównymi adwersarzami są vrykule.
  • Helheim – dungeon zlokalizowany w Stormheim. Gracze zmierzą się tam z duszami przeklętych bądź niegodnych vrykulów. Najprawdopodobniej pojawią się tam również dwaj strażnicy tytanów [ang. Titan Keepers], toczący konflikt od wielu tysiącleci.
  • Neltharion's Lair – dungeon znajdujący się w siedzibie górskich drogbarów.
  • Suramar City – dungeon w mieście Suramar, rządzonym przez elfy Nightborne na usługach Płonącego Legionu.
  • Vault of the Wardens – dungeon będący więzieniem, skąd Gul’dan najprawdopodobniej uwolnił Illidana. Tutaj zaczyna się polowanie na uciekiniera. Jest to także lokacja będąca częścią questa startowego dla łowców demonów.
  • Violet Hold – dungeon będący więzieniem w mieście Dalaran.
  • Return to Karazhan – pięcioosobowy megadungeon z aż 9 bossami i 3 innymi walkami, wprowadzony w patchu 7.1.0. Miejsce to niegdyś było siedzibą Medivha, Ostatniego Strażnika Tirisfal.
  • The Cathedral of Eternal Night – dungeon mieszczący się w górnej sekcji Krypty Sargerasa [oryg. Tomb of Sargeras]. Wejście znajduje się w północnozachodniej w pobliżu zniszczonego mostu do Suramar. Jest to loch dla pięciu postaci, optymalnie na 110. levelu bądź wyższym, dostępny na następujących poziomach trudności: Heroic, Mythic i Mythic Keystone. W dungeonie zmierzymy się z czterema bossami.
  • Pet Battle Dungeon – dungeon przeznaczony do walk między zwierzakami postaci. Pupil musi być na co najmniej 25. poziomie. Aby skorzystać z tego lochu należy porozmawiać z Breanni w Dalaran.
  • Seat of the Triumvirate – pięcioosobowy dungeon mieszczący się w ruinach Mac’Aree na Argusie. Zawiera on czterech bossów.

2.4. Raidy

  • Emerald Nightmare – raid z siedmioma bossami, zawierający portal do Emerald Dream. Zadaniem graczy jest ściganie Cenariusa oraz walka z Xaviusem i jego satyrami.
  • Suramar Palace – raid z dziesięcioma bossami, w tym Gul’danem jako finałowym adwersarzem.
  • Trial of Valor – raid z trzema bossami – Odynem, Guarmem i Helyą – wprowadzony w patchu 7.1.0.
  • Antorus, the Burning Throne – raid z jedenastoma bossami. Znajduje się on w Antoran Wastes na planecie Argus.

3. Mechanika

3.1. Zmiany

  • Maksymalny poziom doświadczenia postaci podniesiony do 110.
  • Ulepszony System Honoru (PvP) w wersji 3.0.
  • Ulepszona transmogrifikacja (zmiana wyglądu broni i pancerza).
  • Ulepszone funkcje społecznościowe.
  • Na terenie Zniszczonych Wysp działa skalowanie poziomu doświadczenia przeciwników gracza. Dzięki temu nie obowiązują sztywne limity blokujące dostęp do poszczególnych regionów na podstawie aktualnie posiadanego levelu.
  • Codzienne wyzwania zastąpiono dynamicznie aktualizowaną pulą zadań do wykonania w różnych częściach świata przedstawionego. Czas dostępności questów waha się od kilku godzin do kilku dni bądź tygodni.
  • Gruntownie przebudowano system walk PvP. Za punkty honoru i podboju nie można już kupować przedmiotów, z kolei za zwiększanie poziomu honoru przysługuje złoto, moce dla artefaktów oraz talenty honoru (tylko dla trybu PvP). Przy wejściu na instancję PvP, statystyki naszych przedmiotów i inne modyfikatory zostają wyzerowane, a my w zamian otrzymujemy różnego rodzaju bonusy dopasowane do naszej specjalizacji i w/w poziomu przedmiotów.

3.2. Nowości

  • Możliwość dowodzenia swoim hallem, powiązanym ściśle z wybraną klasą postaci i będącym swojego rodzaju odpowiednikiem garnizonów z Warlords of Draenor.
  • Nowa klasa postaci – łowca demonów [oryg. Demon Hunter]. Przedstawiciele tej profesji zaczynają grę na 98. levelu i cechują się niezwykłą mobilnością (pozwalającą na atakowanie z zaskoczenia czy szybkie opuszczenie walki), umiejętnością metamorfozy (demoniczne formy łowców demonów oferują znaczne premie do zadawanych obrażeń bądź sporą redukcję przyjmowanych, wszystko w zależności od wybranej specjalizacji), a także specyficznym wzrokiem, dzięki któremu mogą dostrzegać swoich wrogów nawet jeśli ci chowają się za przeszkodami. Nabywcy dodatku mogą grać tą klasą postaci od 9 sierpnia 2016 roku.
  • Potężne bronie zwane Artefaktami, przeznaczone dla konkretnych klas postaci. Można je ulepszać (posiadają drzewka rozwoju czarów/zdolności), a także dostosowywać ich wygląd.
  • Zakony klasowe – każdy czempion danej klasy postaci może przynależeć do organizacji zrzeszającej kolegów i koleżanki po fachu, niezależnie od frakcji. Tak zwane zakony, podobnie jak garnizony, służą za główną bazę wypadową, posiadają swoją siedzibę (Order Hall) i są z czasem ulepszane.

3.3. Pozostałe informacje

Legion pozwoli na natychmiastowe awansowanie jednej, dowolnej postaci do 100. poziomu doświadczenia.

4. Patche

  • Patch 7.1.0 – patch wprowadzający nowy raid (Trial of Valor) i dungeon (Karazhan), oba opisane w stosownych sekcjach. Ponadto łatka dodaje nowe wątki fabularne w Suramar, kontynuujący wątek rasy Nightfallen, wygnanych elfów Nightborne. Pod tym adresem można obejrzeć przegląd zawartości w formie wideo.
  • Patch 7.2.0 – drugi „duży” patch wprowadził nowy dungeon (The Cathedral of Eternal Night), który opisany został w sekcji poświęconej temu zagadnieniu. Ponadto łatka dodaje nowe zadania głównego wątku fabularnego i dodatkowe zadania w ramach zakonów klasowych (Class Orders). Zaimplementowano również tzw. PvP Brawls, będące wariacjami klasycznych potyczek gracz kontra gracz w ramach Battlegrounds. W najnowszej wersji gry należy również spodziewać się losowych ataków demonów na obszarze Broken Isles. Fanów starć zwierzaków z pewnością zainteresuje też specjalny loch do tego typu walk (Pet Battle Dungeon). Zdobywcy osiągniecia „Broken Isles Pathfinder, Part 2” mogą teraz latać na terenie Broken Isles.
  • Patch 7.3 – ostatni duży patch do dodatku Legion. Do najważniejszych nowości należy zaliczyć nowe lokacje (planeta Argus) i questy, a także dodatkowy dungeon (Seat of the Triumvirate) i raid (Antorus, the Burning Throne) na Argusie. Ponadto łatka wprowadza specjalne portale, tzw. miejsca inwazji (Invasion Points), oraz możliwość ulepszania i dostosowywania przedmiotów typu Relic. W grze pojawiły się też dwie nowe frakcje: Argussian Reach i Army of the Light.

5. Technikalia

5.1. Wymagania sprzętowe

Konfiguracja minimalna:

  • System operacyjny: Windows XP/ Vista / 7 / 8
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E8500 lub AMD Phenom II X3 720
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Karta grafiki: GeForce GT 440 lub Radeon HD 5670
  • Dysk twardy: 45 GB wolnej przestrzeni dyskowej

Konfiguracja zalecana:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bit
  • Procesor: Intel Core i5-3330 lub AMD FX-6300
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta grafiki: GeForce GTX 750 Ti lub Radeon R7 260X
  • Dysk twardy: 45 GB wolnej przestrzeni dyskowej

5.2. Grafika

Legion usprawnia wizualny aspekt gry World of Warcraft. Najbardziej widoczną zmianą (można zobaczyć ją tutaj) będzie większa odległość rysowania obiektów, co upiększy i uszczegółowi dostępne lokacje. Zmiana dotyczy całej dotychczasowej zawartości WoW-a.

7. Materiały wideo