autor: Szymon Liebert
World of Darkness nadal w grze. Twórcy inspirują się kultowym Bloodlines
Sieciowa gra o wampirach World of Darkness jest nadal w produkcji. Potwierdził to jeden z twórców, który przy okazji opowiedział o paru elementach tytułu. Deweloperzy tworzący produkcję inspirują się kultową grą Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Firma CCP nadal pracuje nad grą MMO World of Darkness, osadzoną w Świecie Mroku i opowiadającą o wampirach. Dowiedzieliśmy się tego z wywiadu opublikowanego przez jeden z serwisów. Chris McDonough, producent tytułu, zapewnił też, że olbrzymią inspiracją dla twórców jest jedna z kultowych pecetowych adaptacji uniwersum: pamiętny Vampire The Masquerade: Bloodlines.
W październiku ubiegłego roku dowiedzieliśmy się, że studio CCP zwolniło część pracowników i zmniejszyło priorytet World of Darkness, aby skupić się na innych projektach. Teraz Chris McDonough z CCP przypomniał o grze. Deweloper nadal posiada pełnowymiarową ekipę zajmującą się projektem pod niemal każdym względem. To dobra informacja dla fanów wampirów.
Szczególnie pozytywne są wspomniane inspiracje twórców. McDonough przekonuje, że studio chce uchwycić atmosferę, jaką znamy z Bloodlines, świetnej produkcji studia Troika Games. Producent wierzy też, że uniwersum Świata Mroku doskonale nadaje się na MMO, bo opowiada o wielu postaciach kreowanych przez graczy, a nie jednym bohaterze (jak w niektórych komiksach).
McDonough dodał, że w World of Darkness znajdziemy rozbudowany system interakcji między uczestnikami zabawy, który ma zastąpić brak mistrza gry (w końcu produkcja jest oparta o klasyczny system RPG). Co ciekawe, produkcja będzie korzystała z podobnego rozwiązania odnośnie serwerów jak EVE Online. Wszyscy gracze spotkają się więc we wspólnym świecie.
Z odpowiedzi dewelopera dowiedzieliśmy się, że twórcy skupiają się na wampirach, bo chcą godnie oddać ich specyfikę. W dniu premiery gry tylko one będą grywalne. Deweloper szykuje ciekawy wątek fabularny, który sprawi, że początkowo przygoda nie ujawni swojej prawdziwej natury. Poznając świat gry odkryjemy, że mamy do czynienia z opowieścią o nadnaturalnych istotach.
Sama produkcja nie będzie tak trudna jak inna gra CPP, czyli EVE Online. Autorzy starają się stworzyć łatwy do zrozumienia początek, aby potem rozwinąć go w rozbudowany i ciekawy „endgame”. W późniejszej fazie rozgrywki będziemy zajmowali się polityką i działaniami drużynowymi. Producent przypomniał, że gra odróżni się od innych tytułów MMO, bo toczy się we współczesnym świecie.
Zapewnienia przedstawiciela CCP przynoszą pewne uspokojenie – projekt nadal jest w produkcji i zapowiada się intrygująco. Trudno jednak na razie cokolwiek prorokować, bo nie wiemy, kiedy World of Darkness mógłby zostać wydany i czy gra rzeczywiście będzie tak dobra jak wspomniany Bloodlines. Pozostaje nam czekać na dalsze wieści na temat tej sieciowej adaptacji Świata Mroku.