Wieści ze świata (Total War: Warhammer, John Romero i Adrian Carmack, CoD Black Ops III, Rocket League) 21/4/2016
Dziś piszemy o grywalnej frakcji Bretonii w Total War: Warhammer, potwierdzonym powrocie Johna Romero (wraz z Adrianem Carmackiem) do robienia FPS-ów, alfa-testach narzędzi moderskich do Call of Duty: Black Ops III i o 14 milionach graczy w Rocket League. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Total War: Warhammer – Bretonia grywalna w bitwach
Do tej pory mówiło się, że Total War: Warhammer zaoferuje cztery grywalne rasy na starcie (pięć, jeśli doliczyć Chaos z premierowego DLC), ale liczba ta dotyczyła tylko trybu solowej kampanii. Studio Creative Assembly ujawniło, że nieco większy wybór frakcji otrzymamy, gdy zdecydujemy się na zabawę w multiplayerze albo we „własnych bitwach” – paletę dostępnych stronnictw wzbogaci Bretonia. Jest to ludzkie królestwo, które od Imperium odróżnia brak czołgów parowych i gryfów w armii, zastępowanych przez potężną kawalerię, łuczników, magów i pegazy. Przy okazji deweloper zaprezentował nowy zapis rozgrywki z bitwą, w której z Bretonią mierzą się siły książąt wampirów:
John Romero powraca, łącząc siły z Adrianem Carmackiem
Na swoim twitterowym koncie John Romero opublikował filmik o wymownym tytule The Return (widoczny poniżej). Krótki klip, parodiujący pewną znaną scenę z Gwiezdnych wojen: Przebudzenia Mocy, ujawnia, że legendarny deweloper ponownie połączył siły z Adrianem Carmackiem (innym współzałożycielem id Software). Ogłoszenie zdradzające, nad czym razem pracują obaj panowie, nastąpi 25 kwietnia, ale już teraz mamy pewność, że chodzi o pierwszoosobową strzelankę. Tak głosi bowiem strona irlandzkiego studia Night Work Games (należącego do Romero Games), której adres pojawia się w końcówce filmiku.
Call of Duty: Black Ops III – alfa-testy narzędzi moderskich
Studio Treyarch rozpoczęło zamknięte alfa-testy zapowiedzianych w listopadzie narzędzi moderskich do gry Call of Duty: Black Ops III, a w ciągu nadchodzących tygodni edytor ma zostać udostępniony w ramach otwartej bety. Przypomnijmy, że deweloper chce umożliwić użytkownikom wersji PC tworzenie własnych map i wariantów rozgrywki, wraz z opcją bawienia się nimi z innymi graczami na dedykowanych serwerach.
Rocket League ma 14 milionów graczy
Studio Psyonix pochwaliło się, że gra Rocket League zgromadziła już wokół siebie 14 milionów graczy – to o ok. 4 miliony więcej niż w lutym bieżącego roku. Należy przy tym pamiętać, że powyższa liczba nie odpowiada wynikom sprzedaży tego tytułu, przede wszystkim ze względu na fakt, iż wersja na PlayStation 4 zadebiutowała w usłudze PlayStation Plus. Niemniej, nie zmienia to faktu, że Rocket League odniosło wielki sukces.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- Out of Ammo – zwiastun na premierę we wczesnym dostępie
- Feral Rites – zapowiedź #1
- Dead Island: Definitve Collection – trailer #2 (PL)
- Hellblade: Senua's Sacrifice – dziennik dewelopera: nowy system walki #1