Wieści ze świata (System Shock, Armored Warfare, Battleborn, Van Helsing: Final Cut, Until Dawn) 23/9/2015
Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu gry System Shock na GOG.com, publicznych testach Armored Warfare, opóźnieniu premiery The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, zapisach do testów Battleborn oraz ciekawostkach dotyczących scenariusza Until Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Promocje Steama
Promocja dnia (do środy 23.09 do godz. 19:00):
- The Red Solstice – obniżka 50% – 9,99 euro (ok. 42 zł), WWW
Szaleństwo w środku tygodnia (do piątku 25.09 do godz 19:00):
- Dying Light – obniżka 50% – 24,99 euro (ok. 105 zł), WWW
- TowerFall: Ascension – obniżka 75% – 3,74 euro (ok. 16 zł), WWW
Wyprzedaż gier z serii Might & Magic (do piątku 25.09 do godz 19:00), WWW – między innymi:
- Dark Messiah of Might and Magic – obniżka 75% – 1,24 euro (ok. 5 zł)
- Heroes of Might & Magic III: HD Edition – obniżka 75% – 3,74 euro (ok. 16 zł)
- Heroes of Might and Magic V – obniżka 75% – 2,49 euro (ok. 11 zł)
- Might & Magic: Clash of Heroes – obniżka 75% – 2,49 euro (ok. 11 zł)
- Might & Magic: Heroes VI – obniżka 75% – 4,99 euro (ok. 21 zł)
- Might & Magic X: Legacy – obniżka 75% – 6,24 euro (ok. 26 zł)
Oferta tygodniowa (do poniedziałku 28.09 do godz. 19:00) – przecena 185 tytułów, WWW
Promocje GOG.com
Weekly Staff Picks: Anuman’s Adventures (do czwartku 24.09 do godz. 11:59), WWW:
Promocja na pięć klasycznych przygodówek firmy Anuman Interactive. Każdy tytuł przeceniono o 60%, ale przy zakupie całego pakietu obniżka wzrasta do 80% (łączny koszt wynosi 9,15 dolara, czyli ok. 34 zł).
- Syberia – obniżka 60% – 3,99 USD (ok. 15 zł)
- Syberia II – obniżka 60% – 3,99 USD (ok. 15 zł)
- Atlantis: The Lost Tales – obniżka 60% – 3,99 USD (ok. 15 zł)
- Atlantis II: Beyond Atlantis – obniżka 60% – 2,39 USD (ok. 10 zł)
- Atlantis III: The New World – obniżka 60% – 3,99 USD (ok. 15 zł)
25. urodziny Revolution Games (do czwartku 24.09 do godz. 11:59), WWW:
Promocja na sześć przygodówek studia Revolution Software (zwłaszcza kultowej serii Broken Sword). Każdy tytuł przeceniono o 60%, ale przy zakupie całego pakietu obniżka wzrasta do 80% (łączny koszt wynosi 14,84 dolara, czyli ok. 56 zł).
- Broken Sword: The Director’s Cut – obniżka 60% – 2,39 USD (ok. 10 zł)
- Broken Sword 2: Remastered – obniżka 60% – 2,39 USD (ok. 10 zł)
- Broken Sword 3: The Sleeping Dragon – obniżka 60% – 2,39 USD (ok. 10 zł)
- Broken Sword 4: The Angel of Death – obniżka 60% – 3,99 USD (ok. 15 zł)
- Broken Sword 5: The Serpent’s Curse – obniżka 60% – 10,29 USD (ok. 39 zł)
- In Cold Blood – obniżka 59% – 2,39 USD (ok. 10 zł)
System Shock: Enhanced Edition na GOG.com
W ofercie rodzimej platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com pojawił się ostatnio absolutny klasyk, jakim jest System Shock – pierwszoosobowy miks gry akcji i RPG z 1994 roku, stworzony przez legendarne studio Looking Glass. Nowe wydanie to Enhanced Edition od zespołu Night Dive, który zaopatrzył produkcję w obsługę wyższych rozdzielczości (do 1024x768 lub 854x480), opcje rozglądania się przy użyciu myszy i remapowania klawiszy oraz bardziej intuicyjny interfejs. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by zrezygnować z wszelkich innowacji i cieszyć się System Shockiem w takiej formie, w jakiej został pierwotnie wypuszczony na rynek (choć oczywiście nadal ze wsparciem dla najnowszych systemów operacyjnych). Do 29 września grę można nabyć taniej o 20% – za 7,99 dolarów (ok. 30 zł) – a jeśli macie w kolekcji na GOG.com System Shock 2, otrzymacie rabat 40%.
The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut
Studio Neocore Games obwieściło, że premiera gry The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut została przesunięta o dwa tygodnie – rozszerzona kompilacja trzech hack’n’slashów o przygodach słynnego łowcy potworów trafi na rynek 7 października 2015 roku. Przyczyną są trudności, jakich nastręcza udostępnienie edycji Final Cut za darmo każdemu graczowi, który jest w posiadaniu poprzednich trzech gier osobno. Problematyczna – i wymagająca dłuższych testów – jest zwłaszcza sytuacja, gdy ktoś np. nabył dwie części na Steamie i jedną na GOG.com. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło – deweloper wykorzysta te dwa tygodnie również po to, by wyeliminować z gry więcej niedoróbek.
Armored Warfare – publiczne testy 24-25 września
Szykując się do wejścia w fazę otwartej bety, studio Obsidian Entertainment zamierza przeprowadzić publiczne testy obciążeniowe gry Armored Warfare. Odbędą się one w dniach 24-25 września i będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych, bez żadnych obostrzeń. Trzeba jednak pamiętać, że celem tych testów jest wpuszczenie na serwery tylu ludzi, ilu się da, by sprawdzić wytrzymałość infrastruktury, więc może być trudno o komfortową zabawę. Kto jest zainteresowany, jeszcze dziś będzie mógł pobrać klienta gry na dysk.
Wraz z ogłoszeniem publicznych testów zapowiedziano łatkę 0.9, zawierającą kolejną dużą mapę (Reactor), tuzin misji do rozgrywek PvE oraz mnóstwo innych zmian, o których przeczytacie tutaj. Warto mieć na uwadze, że właśnie na tej wersji gry oparta zostanie początkowo otwarta beta Armored Warfare.
Battleborn – zapisy do beta-testów
Studio Gearbox Software rozpoczęło przyjmowanie zgłoszeń do serii zamkniętych „testów technicznych” swojej najnowszej strzelanki, Battleborn. Zostaną one przeprowadzone na PC, PS4 i XOne, a ich celem jest sprawdzenie „różnych aspektów gry” i jej sieciowej infrastruktury. Jeśli jesteście zainteresowani, udajcie się pod ten adres, ale miejcie na uwadze, że musicie mieć konto Shift (możecie je założyć tutaj). Jako kryteria decydujące o zaproszeniu do rozgrywki wymieniono preferencje odnośnie platformy sprzętowej, położenie i dostępność, nie zdradzając jednak, jakie konfiguracje tych czynników są najbardziej pożądane. Nie podano, kiedy testy miałyby się odbyć, ale wiadomo, że nastąpi to przed 9 lutego 2016 roku, bo wtedy ma nastąpić premiera Battleborn.
Until Dawn dorobiło się 10 tys. stron scenariusza
W rozmowie z serwisem Kotaku scenarzyści Graham Reznick i Larry Fessenden ujawnili sporo ciekawostek na temat kulisów powstawania wielowątkowej fabuły w najnowszym dziele studia Supermassive Games. Przede wszystkim, dowiedzieliśmy się, że historię (a zwłaszcza dialogi) w Until Dawn rozpisano łącznie na 10 tysięcy stron – przy czym w finalnej wersji gry użyto raptem tysiąca. Gdzie się podziała reszta? Tak duża liczba wynika z faktu, że omawiana produkcja była projektowana aż przez cztery lata i przechodziła w tym czasie wielkie przeobrażenia. Najpierw miała być pierwszoosobową grą akcji z pierwiastkami przygodowymi, by potem stać się horrorem na PlayStation 3, a w końcu trafić na rynek w wersji na PlayStation 4. W międzyczasie scenariusz był szlifowany, a duże zmiany w nim wymuszały takie czynniki jak chociażby zastosowanie techniki performance capture (skoro postacie dorobiły się wyrazistej ekspresji twarzy, można było „odchudzić” dialogi z wyrażeń informujących o emocjach bohaterów). Więcej ciekawostek znajdziecie w artykule na Kotaku.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
- Subaeria
- Unbox
- Top Speed: Drag & Fast Racing
- Batman: Arkham Knight
- Overwatch
- Afro Samurai 2: Revenge of Kuma
Galeria filmów
…oraz najnowsze filmy:
- Batman: Arkham Knight – aktualizacja wrześniowa
- Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue – trailer
- Warhammer 40,000: Deathwatch - Enhanced Edition – trailer
- Fallout 4 – kulisy produkcji: Ochłap
- Overwatch – The Junkers
- Pamela – Rebirth
- SOMA – zwiastun na premierę
- Worlds Adrift – trailer
- MXGP 2: The Official Motocross Videogame – teaser
- Afro Samurai 2: Revenge of Kuma – zwiastun na premierę
- Need for Speed: No Limits – trailer
- Ghosts of Memories – trailer
- Król życia – trailer filmu (PL)
- Rise of the Tomb Raider – Wkrocz w legendę (PL)