Until Dawn bez DLC i rzeczywistości wirtualnej
Will Byles oraz Tom Heaton ze studia Supermassive Games zdementowali niedawne pogłoski na temat powstania DLC do Until Dawn, które miałoby wykorzystywać system rzeczywistości wirtualnej. Potwierdzono jednak powstanie gry wykorzystującej rozwiązania poprzedniej produkcji studia.
Parę dni temu pojawiły się pogłoski na temat nadchodzącego DLC do horroru Until Dawn. Według serwisu Destructoid w otrzymanym przez nich mailu znalazły się informacje o rozszerzeniu do tej zaskakująco udanej produkcji, zatytułowanym Rush of Blood. W trakcie gry postać gracza przemieszczałaby po kopalni w wagoniku, a w trakcie zaprezentowanej sekwencji nie zabrakłoby licznych straszaków. Największym novum miałoby być wykorzystanie PlayStation VR, czyli systemu rzeczywistości wirtualnej dla konsoli PlayStation 4. Niestety, najnowsze doniesienia zaprzeczają tym pogłoskom.
W trakcie odbywającej się wczoraj akcji AMA (Ask Me Anything, w wolnym tłumaczeniu „pytaj mnie o co chcesz") w serwisie Reddit przedstawiciele studia Supermassive Games, Will Byles oraz Tom Heaton, oficjalnie zaprzeczyli, by zespół pracował nad jakimkolwiek DLC dla Until Dawn. Zamiast tego, jak już zapowiedziano we wcześniejszym wywiadzie, studio pracuje teraz nad nową grą, która ma przypaść do gustu fanom poprzedniej produkcji. Biorąc pod uwagę sukces tego tytułu (co zresztą zaskoczyło wydawcę, koncern Sony) decyzja o kolejnej grze opartej na podobnym schemacie nie powinna dziwić. Nie wiadomo jednak, czy chodzi tu o zupełnie nową produkcję, czy też o pełnoprawną kontynuację, choć to ostatnie zdaje się mniej prawdopodobne w kontekście ogromnej liczby zakończeń (praktycznie każda postać może zginąć w trakcie przechodzenia gry). Sami twórcy nie byli chętni do zdradzania żadnych szczegółów ani też podania przybliżonej daty premiery, gdyż tytuł wciąż jest na wczesnym etapie produkcji.
Until Dawn to pierwsza wysokobudżetowa produkcja studia Supermassive Games, osadzona w klimatach survival horroru i wzorowana na tytułach studia Quantic Dream (Fahrenheit, Heavy Rain). Główną atrakcją gry jest ogromna liczba zakończeń i istotna rola decyzji podejmowanych w trakcie rozgrywki. Until Dawn zadebiutowało 25 sierpnia 2015 roku.