Wieści ze świata (Crash Bandicoot, Franko 2, Rainbow Six: Siege, StarCraft II, Fallout 4, GTA Online) 10/5/2016
Dziś piszemy o prawach do marki Crash Bandicoot, trwającej nadal produkcji Franko 2, szczegółach DLC Operation Dust Line do Rainbow Six: Siege, patchu 3.3 do StarCraft II: Legacy of the Void, wsparciu dla modów do gry Fallout 4 na XOne oraz o dalszych aktualizacjach do GTA Online. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Prawa do serii Crash Bandicoot nadal należą do Activision
Jeden z easter eggów odkrytych w debiutującej dzisiaj grze Uncharted 4: Kres Złodzieja skłonił graczy do głośnego zadawania pytania, jak wygląda obecnie sytuacja marki Crash Bandicoot. Niestety, przedstawiciel Sony potwierdził na Twitterze, że prawa do kultowej platformówkowej serii, zapoczątkowanej przez studio Naughty Dog na konsoli PSX w 1996 roku, nadal należą do firmy Activision – a ta najwyraźniej obecnie nie ma zamiaru wznawiać przygód sympatycznego jamraja pasiastego. Również ojcowie cyklu nie palą się do powrotu na stare śmieci. Mimo to po sieci od czasu do czasu krążą pogłoski o wskrzeszeniu Crasha.
Rainbow Six: Siege – szczegóły DLC Operation Dust Line
Ubisoft podzielił się szczegółowymi informacjami na temat drugiego DLC do sieciowej strzelanki Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, nazwanego Operation Dust Line. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że otrzymamy w nim dwoje niedostępnych wcześniej operatorów z jednostki US Navy SEALs (Valkyrie i Blackbearda), natomiast teraz ujawniono świeżą mapę, nazwaną Border – będzie to strefa graniczna dwóch państw na Środkowym Wschodzie. Nowości te możecie zobaczyć na poniższym zwiastunie. Oprócz tego dodatek rozszerzy opcje personalizacji o nakrycia głowy postaci i breloczki doczepiane do broni. Mapa trafi w ręce wszystkich graczy jutro (11 maja), a operatorzy tydzień później (18 maja). Na nowe postacie nie będą jednak musieli czekać posiadacze przepustki sezonowej – dla nich Valkyrie i Blackbeard też zostaną odblokowani jutro.
Poza tym premierze Operation Dust Line będzie towarzyszyło wypuszczenie kolejnej dużej aktualizacji, która m.in. wprowadzi opcję zmiany wyposażenia między rundami, prezentację zwycięskiej drużyny na koniec rozgrywki i wczesną wersję systemu sezonowych rang z nagrodami oraz lepiej wyważy operatorów, poprawi zabezpieczenia przeciw oszustom i wyeliminuje dziesiątki błędów. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.
Franko 2 nadal powstaje – małymi kroczkami
W ostatnich miesiącach mogło się wydawać, że Franko 2 nigdy nie powstanie, ale wygląda na to, iż w istocie sytuacja nie wygląda aż tak tragicznie. Ostatnio jeden z twórców tej kontynuacji kultowej chodzonej bijatyki z Amigi opisał w sążnistym poście na Facebooku, jak obecnie przedstawiają się losy gry. Nad tytułem pracuje jeden deweloper na cały „etat” i jeden w wolnych chwilach, do tego dochodzi kilka osób pomagających „na zamówienie z doskoku”. Twórcy chcą na nowo podgrzać atmosferę wokół Franko 2 i pokazać swoje dzieło w akcji w 2017 roku. Niemniej, mając w pamięci dotychczasowe doświadczenia, lepiej podchodzić do takich zapowiedzi sceptycznie.
StarCraft II: Legacy of the Void – patch 3.3 i bogatszy co-op
Blizzard Entertainment zapowiedział patch 3.3 do gry StarCraft II: Legacy of the Void, który wzbogaca tryb współpracy o nowe funkcje. Na pierwszy plan wysuwają się mutatory, czyli modyfikatory, które utrudnią wykonywanie poszczególnych misji (np. dodatkowe ataki niewidzialnych jednostek wroga). Ich szczególnym rodzajem będą mutatory tygodnia, czyli zmieniające się co siedem dni specjalne warianty zadań, w których gracze będą musieli sprostać kombinacji kilku mutatorów naraz. Nagrodą za radzenie sobie z tymi wyzwaniami będzie więcej punktów doświadczenia, te zaś zostaną przeznaczone na osiąganie przez dowódców kolejnych poziomów mistrzowskich (po „wbiciu” poziomu 15.). Z każdym awansem będzie można dodatkowo poprawiać umiejętności poszczególnych postaci. Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy patch 3.3 zostanie wypuszczony.
Fallout 4 – mody na XOne po premierze DLC Far Harbor
Bethesda Softworks zapowiedziała, że wsparcie dla modów w grze Fallout 4 na konsoli Xbox One zostanie udostępnione w ramach zamkniętych beta-testów w nieokreślonym bliżej czasie po premierze dodatku Far Harbor (która nastąpi 19 maja). Na PlayStation 4 ta sama funkcja ma trafić w ręce graczy w czerwcu, natomiast użytkownicy pecetów cieszą się nią od końcówki kwietnia (w ramach otwartej bety). Przy okazji deweloper pochwalił się, że na komputerach osobistych przekroczono już milion pobrań modów.
GTA Online – nadchodzą kolejne duże aktualizacje
Rockstar Games potwierdził, że GTA Online – moduł sieciowy Grand Theft Auto V – w kolejnych miesiącach nadal będzie rozwijany dużymi aktualizacjami. W pierwszej kolejności (nie wiadomo, kiedy dokładnie) otrzymamy rozwinięcie elementów wprowadzonych w Executives and Other Criminals – organizacje przestępcze graczy wejdą w przemyt na dużą skalę, zajmując się doborem towaru, utrzymywaniem magazynów, kontaktami z dostawcami i klientami, transportowaniem dóbr… no i obroną interesu przed innymi mafiami. Później deweloper przygotuje gratkę dla miłośników samochodowej kaskaderki, pozwalając brać udział w szalonych wyścigach nowymi, wyczynowymi pojazdami oraz tworzyć własne zakręcone trasy.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy – zwiastun rozgrywki (PL)
- Stellaris – zwiastun na premierę
- Sometimes Always Monsters – zapowiedź
- StarCraft II: Legacy of the Void – zawartość patcha 3.3
- Dex – zwiastun wersji konsolowych
- Dead Island Retro Revenge – zwiastun #1