Wielkie zmiany w Warhammer 40k: Darktide sprawiły, że gracze nie mogą doczekać się sprawdzenia odświeżonych Ogrynów
Gruntowna przebudowa umiejętności i uzbrojenia Ogrynów w Warhammer 40,000: Darktide sprawi, że gracze nie będą musieli już polegać tylko na ciężkiej ręce.

Warhammer 40,000: Darktide otrzyma wielką aktualizację Nightmares and Visions, pierwszą taką na konsolę PlayStation 5.
Pod koniec zeszłego roku, przy okazji innego wielkiego uaktualnienia (i premiery na PS5), deweloperzy ze studia Fatshark zapowiedzieli cztery duże uaktualnienia na 2025 rok. Pierwsze z nich ogłoszono w zeszłym tygodniu, po czym twórcy udostępnili pokaźną listę zmian w samym tylko balansie rozgrywki – w trzech osobnych wpisach (!) opublikowanych na Steamie.
Siła w ignorancji?
Lwia część tych poprawk dotyczy jednej klasy (rasy?): Ogrynów, którzy otrzymają przebudowane drzewko umiejętności oraz zmodyfikowane bronie. Ci dotychczas polegali głównie na silnych atakach w zwarciu – co poniekąd pasuje do tych wielkich i nieprzesadnie bystrych ludzi (czy też „abhumans”), ale twórcy uznali, że nie powinna to być jedyna słuszna i skuteczna ścieżka rozwoju.
Dlatego deweloper planuje sporo zmian mających zachęcić graczy do eksperymentowania z innymi „buildami”, m.in. znosząc ograniczenia niektórych zdolności do wyłącznie silnych ataków. Do tego dojdą zupełnie nowe skille, w tym jeden ogłuszający pomniejszych przeciwników przy wykonaniu uniku przez Ogryna.
To samo dotyczy ogryńskiego uzbrojenia, co jest o tyle istotne, że oprócz klasycznych tanków i walki w zwarciu zespół Fatshark ma nadzieję zwiększyć potencjał bojowy „buildów” skupionych na walce dystansowej (i przede wszystkim frajdę z grania w ten sposób). Nie znaczy to, że starcia z bliska pójdą w odstawkę, ponieważ również „łopaty do latryn ”(Latrine Shovels) i „tasaki” (Cleaver) zostaną zmodyfikowane.
Ostatni z trzech zamieszczonych wpisów skupia się na pozostałych zmianach z Nightmares and Visions. Tych jest nieco mniej, ale bynajmniej nie mało. Wśród nich znalazło się m.in. zwiększenie szybkości ataku broni drugorzędnych w walce wręcz oraz – ku uldze wielu graczy – usunięcie mechaniki powodującej, że zdolności specjalne broni „znikały” po ogłuszeniu gracza (choć nie we wszystkich przypadkach).
Nie tylko Ogryny
Jak na razie gracze zdają się być bardzo zadowoleni z zapowiedzianych zmian balansu, zwłaszcza z nowego drzewka umiejętności Ogrynów oraz wspominanej wyżej poprawki „specjalnych aktywacji”. Oczywiście – jak zwykle – da się też znaleźć narzekania na pominięcie przez twórców tej czy innej broni na liście zmian (albo rzekome „nerfy”).
Niemniej większość graczy nie może się doczekać sprawdzenia nowych Ogrynów. Na razie deweloperzy potwierdzili nawiązanie współpracy z serwisem Game Lantern, by umożliwić fanom sprawdzenie nowego drzewka skilli w „symulatorze” strony. Opcja ta ma trafić do gry w tym tygodniu.
Warto dodać, że to nie wszystko, co otrzymamy wraz z aktualizacją Nightmares and Visions. Do Darktide zmierzają także: nowa końcowa aktywność w grze (psioniczne wizje z hordami wrogów w Mortis Trials) oraz odświeżony tryb Havoc. Tu akurat entuzjazm graczy jest nieco mniejszy, przynajmniej na razie. Być może zmieni się to wraz z publikacją pełnej listy zmian.
Aktualizacja Nightmares and Visions zadebiutuje w Warhammer 40,000: Darktide 25 marca na PC, PS5 i XSX/S.