Wielka strategia o budowaniu miasta walczy o życie po niezbyt udanej premierze. Twórcy wprowadzają najpilniejsze ulepszenia, których chcą gracze Kaiserpunka
Strategia Kaiserpunk otrzymała aktualizację oznaczoną numerem 1.00.101. Opierając się na uwagach fanów, twórcy poprawili wydajność oraz efekty wizualne.

Twórcy strategii Kaiserpunka kontynuują poprawianie produkcji po jej nieudanej premierze (21 marca 2025 roku). Pod koniec zeszłego miesiąca ukazała się pierwsza aktualizacja, a niedawno do gry trafił patch 1.00.101, którego celem było ulepszenie wydajności oraz efektów wizualnych.
Szczegóły patcha do strategii Kaiserpunk
Studio Overseer Games z pewnością nie może zaliczyć debiutu Kaiserpunka do wielkich sukcesów. Gracze zgłosili wiele różnych problemów, które deweloperzy konsekwentnie naprawiają. Co wynikło z tej kilkunastodniowej pracy twórców?
- Zoptymalizowano mapy w Ameryce Północnej (teren, drzewa, trawa), aby poprawić wydajność na początku gry: m.in. w Nowym Jorku, Norfolk, Waszyngtonie czy Reno. Mapy w Europie, Azji oraz Australii także zoptymalizowano.
- Dodano „tryb jakości” w ustawielniach.
- Naprawiono błąd, przez który wielokrotnie rejestrowano jedną usterkę, co mogło mieć pewien wpływ na wydajność.
- Zoptymalizowano schematy (planowanie) w celu zmniejszenia użycia pamięci (VRAM). Ma to być dopiero pierwszy krok w poprawie doświadczenia.
- Gdy region jest częścią pokojowych negocjacji, wyświetla się odpowiednia ikona kontynentu zamiast zastępczej ogólnej ikony „kompasu”.
- Ulepszono dynamikę oświetlenia w zależności od pory dnia / nocy i pogody.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego domyślna flaga nie zawierała prawidłowych informacji o rozpoczęciu nowej gry.
- Naprawiono początkową pozycję i obracanie kamerą na mapie Juneau (Alaska).
Pełny spis zmian możecie sprawdzić bezpośrednio w komunikacie studia udostępnionym na Steamie. Po następnych zapowiedzianych łatkach okaże się, czy gracze powrócą do Kaiserpunka – aktualnie tytuł zgromadził na platformie firmy Valve jedynie 360 recenzji, z których 69% jest pozytywnych. Maksymalny dzienny peak graczy na Steamie oscylował zaś w ostatnich dniach w okolicy 120 jednocześnie grających osób.