Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2024, 14:35

autor: Adrian Werner

Unikalny miks city buildera i grand strategy w stylu Europy Universalis ma nową datę premiery. Kaiserpunk nie wyjdzie w tym roku

Studio Overseer Games zdecydowało się opóźnić premierę strategii Kaiserpunk. Dodatkowy czas ma pozwolić autorom m.in. na zaimplementowanie sugestii graczy po niedawnych testach.

Źródło fot. Overseer Games
i

Mamy złe wieści dla graczy wypatrujących premiery Kaiserpunk, czyli ambitnej strategii osadzonej w alternatywnej wersji świata XX wieku. Okazuje się, że poczekamy na nią dłużej, niż się spodziewaliśmy.

  1. Autorzy, czyli ludzie ze studia Overseer Games, ogłosili, że Kaiserpunk nie ukaże się w tym roku. Premierę gry przełożono na 27 lutego 2025 r.
  2. Powody decyzji są proste – autorzy potrzebują więcej czasu na odpowiednie dopracowanie gry oraz zaimplementowanie sugestii graczy, uzyskanych po niedawnych testach.
  3. Do lutowej premiery w ten sposób zaimplementowany zostanie m.in. system dziedzictwa, konfigurowalne flagi, wiele nowych biomów i mocno rozbudowany system handlu. Ponadto autorzy już przeprowadzili dużą optymalizację gry.

Nad Kaiserpunkiem pracuje raptem 10 deweloperów, co biorąc pod uwagę ambicje gry, jest małą liczbą. Tytuł połączy bowiem klasyczne budowanie miast z rozgrywaną w dużej skali warstwą strategiczną i z mapą świata podzieloną na setki regionów.

Po testach twórcy wiedzą, że mają w rękach potencjalny hit, co najlepiej pokazuje fakt, że na listach życzeń grę ma już ponad 130 tys. użytkowników Steama. Dlatego nie chcą zmarnować tej szansy poprzez wypuszczenie produkcji, zanim będzie ona w pełni gotowa.

We wpisie ogłaszającym opóźnienie autorzy zasugerowali, że próbowali znaleźć wydawcę dla gry, ale żaden z nich nie wierzył w potencjał tego projektu. Overseer Games jest jednak przekonane, że Kaiserpunk może być czymś wyjątkowym, więc studio samodzielnie wyda tę produkcję.

  1. Kaiserpunk na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej