Wielka aktualizacja do BeamNG.drive wprowadziła widowiskową opcję, która zbliżyła nieco grę do Burnouta
Uwielbiany „wszechsymulator” BeamNG.drive otrzymał kolejną dużą aktualizację. Wersja 0.32 m.in. gruntownie odświeżyła japońskie coupe Ibishu 200BX, dodała więcej atrakcji dla wielbicieli ciężarówek i wprowadziła efektowne ujęcia kamer przy zderzeniach.
Jedna z najpopularniejszych obecnie gier samochodowych, BeamNG.drive, została zasilona kolejną szczodrą porcją nowości we wczesnym dostępie – wczoraj ukazała się aktualizacja 0.32, która przyniosła dużo zawartości i innych zmian.
Na długiej liście atrakcji moją uwagę zwróciła szczególnie „kamera kraks” (ang. crash camera) – opcja nasuwająca skojarzenia z kultową serią Burnout, która pozwala oglądać zderzenia w spowolnionym tempie, z ujęć dobieranych tak, by gracz mógł jak najbardziej docenić fantastyczny model zniszczeń zaimplementowany w grze (de facto wizytówkę BeamNG.drive). Na poniższym filmiku zobaczycie, jak wypada to w akcji:
A oto reszta nowości z aktualizacji 0.32 zasługujących na wyróżnienie.
- Reprezentujący segment japońskich coupe z lat 90. (inspirowany głównie rodziną Nissana Silvii S13), samochód Ibishu 200BX został kompletnie „zremasterowany”. Występuje teraz z alternatywną formą nadwozia (jako trójbryłowe coupe obok dotychczasowego liftbacka) i wieloma nowymi wariantami, w tym driftowymi z silnikiem 4-cylindrowym podmienionym na jednostkę V8. Wszystko to zobaczycie na poniższym filmie.
- Ciąg dalszy odświeżania ciężarówki Gavril T-Series z aktualizacji 0.31 przyniósł m.in. wiele dodatkowych części do wizualnej personalizacji pojazdu (np. zderzaki, grill, rury wydechowe), a także ramy i naczepy do przewozu drewna w różnych konfiguracjach (film).
- Nadal trwa dopieszczanie mapy West Coast USA, obejmujące m.in. poprawione obszary betonowni, kamieniołomu i osiedla domów jednorodzinnych, a także dodane znaki drogowe (film).
- Dodano pięć nowych misji, jak również wprowadzono liczne poprawki do tych już istniejących, zwłaszcza dotyczących driftu (deweloper zmodernizował całą mechanikę związaną z jazdą bokiem).
- Rozbudowano tryb kariery (wciąż we wczesnej formie), implementując np. wskaźnik postępów w różnych kategoriach z nagrodami do odblokowywania.
- Ulepszono lusterka w samochodach – wyświetlają teraz bardziej realistyczne odbicia, a także mogą się składać w wybranych przypadkach (zamiast od razu odpadać przy kolizjach).
- Ruch uliczny stał się bardziej różnorodny dzięki dodaniu do niego kilku uproszczonych modeli pojazdów.
- Poprawiono efekty force feedback na kierownicy i wiele, wiele innych rzeczy. Pełną listę zmian podejrzycie tutaj (z demonstracyjnymi screenami).
Na koniec przypomnę, że BeamNG.drive już od 2015 roku jest sprzedawane we wczesnym dostępie na Steamie – i stanowi swoisty fenomen. Gra z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej graczy, notując coraz lepsze wyniki aktywności na platformie firmy Valve. Nic dziwnego, że twórcy ani myślą o wyjściu z Early Accessu (a przynajmniej nic na ten temat nie mówią).