Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2006, 09:32

Wiedźmin zademonstruje roślinność taką jak The Elder Scrolls IV: Oblivion

Firma Interactive Data Visualisation poinformowała wczoraj, że osiem programów wykorzysta opracowaną przez nią technologię o nazwie SpeedTreeRT. Wśród wymienionych gier znalazły się dwie produkcje polskie – Wiedźmin firmy CD Projekt oraz niezapowiedziany wciąż projekt twórców Painkillera – studia People Can Fly.

Firma Interactive Data Visualisation poinformowała wczoraj, że osiem programów wykorzysta opracowaną przez nią technologię o nazwie SpeedTreeRT. Wśród wymienionych gier znalazły się dwie produkcje polskie – Wiedźmin firmy CD Projekt oraz niezapowiedziany wciąż projekt twórców Painkillera – studia People Can Fly.

Wiedźmin zademonstruje roślinność taką jak The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #1
Przykład wykorzystania SpeedTreeRT w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

SpeedTreeRT umożliwia dołączenie do gry realistycznie prezentującej się roślinności. Z technologii skorzystało już wiele producentów oprogramowania rozrywkowego, w tym firma Bethesda Softworks LLC, która ładnie wyglądające drzewka zaimplementowała w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Interactive Data Visualisation nieustannie dopieszcza swój twór i podsuwa programistom jego uaktualnione wersje. Najnowsza edycja SpeedTreeRT oznaczona jest liczbą 4.0 i zawiera kilka udogodnień, pozwalających na jeszcze bardziej realistyczne operacje związane z umieszczeniem drzew w trójwymiarowych silnikach graficznych.

A oto lista wszystkich producentów i gier, jakie znalazły się w dużej rodzinie SpeedTreeRT:

  • AuranFury;
  • CD Projekt Wiedźmin;
  • Flying Lab Software Pirates of the Burning Sea;
  • Frontier DevelopmentsThe Outsider oraz drugi, nieznany tytuł;
  • KOEIFatal Inertia;
  • Midway - Rise & Fall: Civilizations at War (gra jest już dostępna na rynku);
  • People Can Fly – tytuł nieznany;
  • Sibilant InteractiveP.H.A.S.E. of Resurgence.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej