Wiedźmin nadal generuje krocie. Raport finansowy CD Projekt za pierwszą połowę 2017 roku
Firma CD Projekt opublikowała raport finansowy za pierwszą połowę 2017 roku, z którego dowiadujemy się, że w przeciągu sześciu miesięcy spółka wygenerowała ponad 118 milionów złotych zysku netto.
Choć przygoda Geralta z Rivii dobiegła końca kilkanaście miesięcy temu i na razie nie ma co liczyć na kolejne duże gry osadzone w uniwersum Wiedźmina, CD Projekt nadal zbija na swej najpopularniejszej serii fortunę. W opublikowanym niedawno sprawozdaniu z działalności za pierwszą połowę roku 2017 firma ujawniła, że w przeciągu tych sześciu miesięcy zanotowała 254,8 miliona złotych przychodów ze sprzedaży i aż 118,6 milionów złotych zysku netto.
Jak czytamy w raporcie, za zdecydowaną większość tej kwoty odpowiadają produkcje studia CD Projekt RED, w szczególności zaś Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami oraz w Edycji Gry Roku. Część przychodów wygenerował także Gwint: Wiedźmińska gra karciana, od maja znajdujący się w fazie beta-testów. Prowadzona przez CD Projekt platforma GOG przyniosła zysk w wysokości 12,5 miliona złotych, a katalog oferowanych tam tytułów znacznie się zwiększył i obecnie wynosi ponad 2100 pozycji. Naturalnie wynik warszawskiej firmy za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku jest niższy niż w analogicznym okresie w poprzednim roku, kiedy zarobiła ona ponad 134,5 miliona złotych netto, co jednak łatwo wytłumaczyć premierą ostatniego dodatku do Wiedźmina 3, Krew i wino.
Bardzo stabilna kondycja finansowa firmy CD Projekt wpłynęła także na wzrost jej wartości giełdowej, która w tym momencie wynosi już ponad 8 miliardów złotych. Wynik ten czyni ją oczywiście najcenniejszą polską spółką akcyjną w branży gier wideo. Dodatkowo 15 września stołeczna firma „awansuje” w indeksie giełdowym FTSE z segmentu Small Cap do Mid Cap. Ta zmiana jest bardzo dobrą wiadomością dla akcjonariuszy – akcje CD Projekt skoczyły dziś w górę o aż 6,5% (obecnie cena za jedną wynosi 87,35 złotych).
Spółka znajduje się więc w bardzo dobrej sytuacji finansowej, która może się jeszcze polepszyć, jeśli Gwint: Wiedźmińska gra karciana okaże się udaną produkcją. To oczywiście nie jedyny projekt, nad którym pracuje obecnie studio CD Projekt RED – jeszcze w 2012 roku zespół zapowiedział Cyberpunk 2077, pierwszy tytuł tego dewelopera, który nie będzie osadzony w uniwersum Wiedźmina. Co ciekawe, w raporcie pojawia się informacja o cyklu produkcji gier firmy, który trwa od 2 do 4 lat i zaczyna się jeszcze przed ukończeniem poprzedniego projektu. Oznacza to, że w najgorszym wypadku na Cyberpunk 2077 poczekamy do 2019 roku – 4 lata od premiery Dzikiego Gonu. Czy studio poradzi sobie z nowym wyzwaniem? Oby – na brak funduszy na pewno nie powinno narzekać.
- Raport finansowy firmy CD Projekt za pierwszą połowę 2017 roku
- Oficjalna strona internetowa firmy CD Projekt