autor: Kamil Zwijacz
Wiedźmin 3 zarobił już okrągły miliard (raport finansowy CD Projektu)
Doczekaliśmy się najnowszego raportu finansowego CD Projektu. Firma zanotowała dobry okres, napędzany m.in. przez GOG.com i Gwinta, ale inwestorzy liczyli na więcej.
- 85 milionów złotych przychodu;
- około 36 milionów zysku netto;
- największy wpływ na finanse firmy ma Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, karcianka Gwint oraz GOG.com.
Firma CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za okres 1 lipca – 30 września bieżącego roku. Polski deweloper, wydawca i właściciel sklepu GOG.com zanotował dobry kwartał, ale gorszy niż zakładali inwestorzy. Przychody wyniosły blisko 85 milionów złotych, a zysk netto niecałe 36 milionów (w ubiegłym roku odpowiednio ponad 100 milionów i około 36,5 miliona). Sytuacja nie wygląda więc źle, zwłaszcza że w ostatnich miesiącach firma nie wypuściła żadnej nowej produkcji. Udziałowcy liczyli jednak na ponad 100 milionów złotych przychodu i blisko 42 miliony zysku netto. Słabsze rezultaty zaowocowały natychmiastową reakcją giełdy i kilkunastoprocentowym spadkiem cen akcji do wartości poniżej poziomu 100 zł. Co prawda chwilę później było już lepiej, ale po 30 minutach sesji firma mogła się „pochwalić” 6% minusem.
Giełda giełdą, ale nas bardziej interesują tematy ściśle związane z grami. Z opublikowanego raportu wynika, że na przychody największy wpływ ponownie miała gra Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i wino. Mowa zarówno o sprzedaży osobno, jak i w ramach edycji GOTY. Co ciekawe, jak mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych, „całkowity zysk przed opodatkowaniem na projekcie Wiedźmin 3 wraz z dodatkami przekroczył miliard złotych”.
Gwint: Wiedźmińska gra karciana wygenerował rekordowe przychody z mikropłatności oraz przyniósł „minimalną zaliczkę na poczet przyszłej sprzedaży od jednego z zagranicznych odbiorców”. Poza tym wspomniano, że do końca 2017 roku karcianka zostanie przeniesiona na nową wersję technologii, przystosowaną do dalszych planów firmy. Obejmują one m.in. rozbudowywanie kampanii dla jednego gracza – pojawi się chociażby dodatek Wojna Krwi.
Ponadto świetnie poradził sobie GOG.com, który wygenerował przychody o 42% wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Niestety, o Cyberpunku 2077 nie powiedziano niczego konkretnego. Zdradzono jedynie, że w ostatnim kwartale wydano ponad 18 milionów złotych na prace rozwojowe, z których większość powędrowała właśnie na ten tytuł oraz Gwinta.