Wiedźmin 3 Next Gen pod lupą CDP, oto krótka lista badanych problemów
Studio CD Projekt Red opublikowało listę problemów, którym już zaczęło się przyglądać, aby poprawić działanie „next-genowego” Wiedźmina 3 na PC (głównie). Nie jest ona zbyt długa.
Premiera „next-genowego” Wiedźmina 3 nie przebiegła do końca zgodnie z planem studia CD Projekt Red. Najbardziej niezadowoleni są pecetowcy, którym owa aktualizacja znacznie pogorszyła wydajność gry. Już wczoraj, na gorąco, „Redzi” zapewnili, że badają zgłaszane problemy. Dziś natomiast deweloper opublikował bardziej szczegółową listę usterek, którym przygląda się bliżej w pierwszej kolejności. Poruszono na niej cztery kwestie:
- zawieszanie się gry na PC;
- niemożność pobrania patcha poprzez aplikację EA (Origin) mimo posiadania Wiedźmina 3;
- słaba wydajność w trybie ray tracingu na komputerach wyposażonych w procesory Intela;
- brak dostępu do dodatków fabularnych na PS5 (w niektórych regionach świata).
Aby tymczasowo ograniczyć problemy do minimum, twórcy zalecają:
- zaktualizować sterowniki;
- uruchomić grę w wersji dedykowanej DirectX 11, która rzekomo działa lepiej niż ta wykorzystująca DirectX 12 (lecz nie oferuje ray tracingu i kilku innych graficznych „bajerów”);
- powrócić do Wiedźmina 3 sprzed aktualizacji.
Ponadto CD Projekt Red przypomniał dziś o specjalnych nagrodach za wsparcie, które można odebrać, logując się na konto GOG w grze. Są to:
- zestaw Tysiąca Kwiatów (zbroja, spodnie, rękawice, buty i dwa miecze: stalowy oraz srebrny) – do odebrania w komnacie Yennefer w Wyzimie;
- karta Płotki (tylko dla osób, które grały w Gwinta) – pojawia się od razu w talii Geralta.
Aby odblokować te przedmioty, w menu głównym gry należy wybrać opcję „Nagrody”, a następnie przejść na podaną stronę – wpisując adres w przeglądarce lub skanując wyświetlony kod QR – i zalogować się na niej na konto GOG.