autor: Maciej Kowalczyk
Wiedźmin 3: Dziki Gon – obrazki z gry z wykorzystaniem cel-shadingu
Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby grafika w Wiedźminie 3 z wykorzystaniem techniki cel-shadingu? Niezależnie od odpowiedzi, koniecznie sprawdźcie poniższe obrazki z gry, na które autor nałożył specjalny filtr, sprawiający, że całość nabiera malownicznego, nieco kreskówkowego charakteru. Efekty są imponujące!
Cel-shading to specjalna technika renderowania grafiki komputerowej, która pozwala uzyskać efekt przypominający ilustrację z komiksu bądź kreskówki. Jej wykorzystanie w grach jest dość popularnym zjawiskiem, co zaowocowało zapadającymi w pamięć oprawami graficznymi w takich produkcjach jak Borderlands, Street Fighter IV czy XIII. A co powiecie na Wiedźmina 3 utrzymanego w podobnej stylistyce? Jeśli jesteście sceptycznie nastawieni to zupełnie niepotrzebnie – zresztą, sprawdźcie sami poniższe obrazki:
Połączeniem stylu nawiązującego do cel-shadingu z Wiedźminem 3 zajął się niejaki jim2point0, który wykorzystał w tym celu własne zrzuty ekranu z rozgrywki. Efekt końcowy osiągnął z użyciem Photoshopa, a dokładniej wtyczki Topaz Simplify. Ostatecznie świat prezentuje się niezwykle baśniowo i można nawet zaryzykować stwierdzenie, że niektóre elementy gry (jak chociażby Geralt korzystający ze znaku Igni) wyglądają intensywniej i bardziej wyniośle w zrzutach ekranu z nałożonym filtrem. Możemy się jednak jedynie domyślać jak taka stylistyka sprawdziłaby się w prawdziwej rozgrywce. Mimo to, fani uniwersum Wiedźmina mają z pewnością dobry pretekst, żeby pomyśleć nad zmianą tapety na swoim pulpicie. Wszystkie wykonane przez użytkownika jim2point0 obrazki (jest ich naprawdę dużo) możecie obejrzeć pod tym adresem, a kilka z nich przedstawiamy poniżej:
- Obejrzyj obrazki z Wiedźmina 3 z wykorzystaniem cel-shadingu
- Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie