autor: Bartosz Woldański
Wiedźmin 3: Dziki Gon – nowe szczegóły i grafiki z magazynu EDGE
Magazyn EDGE jest źródłem kolejnych szczegółów na temat trzeciej części polskiej serii Wiedźmin. Udostępniono też nowe klimatyczne obrazki z gry. Więcej dowiemy się na targach E3, które rozpoczną się na początku przyszłego tygodnia.
Lipcowy numer brytyjskiego czasopisma EDGE, którego tematem okładkowym jest Wiedźmin 3: Dziki Gon, gra polskiego studia CD Projekt RED, przynosi nowe wieści dotyczące jednego z najbardziej oczekiwanych cRPG-ów przyszłego roku. W miesięczniku opublikowano także nowe klimatyczne zrzuty z trzecich przygód Geralta z Rivii, udostępnione przez jednego z użytkowników na forum Evil Avatar. Świeże grafiki możecie podziwiać poniżej:
Jak wynika z artykułu, w grze nie będzie oczywistego samouczka – o zawiłościach mechaniki będziemy informowani stopniowo. Ponadto otrzymamy dostęp do specjalnego, detektywistycznego trybu widzenia, który ma być podobny do tego zastosowanego w serii Batman: Arkham. Dzięki niemu będziemy mogli odkryć słabości potworów i wykorzystać je w walce albo innym razem z większą łatwością wyśledzić tropionego przez nas mordercę. Jeśli chodzi o techniczne ciekawostki, to warto nadmienić, że studio CD Projekt RED celuje w 30 klatek na sekundę na konsolach nowej generacji, co zapewne rozczaruje niektórych graczy, którzy oczekiwali wyższej wydajności na PlayStation 4 i Xboksie One.
Część informacji potwierdza to, o czym już wielokrotnie wcześniej słyszeliśmy. Główny wątek starczy na ok. 40-50 godzin i jeszcze raz tyle będziemy potrzebować na poznanie wszystkiego, co zaoferuje nowa odsłona serii. Zadaniami pobocznymi mamy być wręcz zasypani, co więcej – nie mają służyć one wyłącznie jako wypełniacz czasu. Pomimo że twórcy zdecydowali się na otwartą strukturę, to nadal ich głównym zamiarem jest stworzenie rozbudowanej fabuły, włącznie z konsekwencjami naszych wyborów, które odbiją się szerokim echem w świecie gry. Geralt odwiedzi takie zakątki jak mroźną wyspę Skellige, widoczną na wcześniejszych zrzutach, Wolne Miasto Novigrad, przepełnione bankami (m.in. Vivaldiego) i korporacjami handlowymi. Nie zabraknie też terenów o bardziej słowiańskim klimacie, obecnym w większym stopniu w pierwszym Wiedźminie, a w mniejszym w „dwójce”.
Powtórzyły się również informacje o systemie walki, który nie będzie więcej polegał tylko na koziołkowaniu. Geralt uniknie bezpośrednich ciosów i wykona różne piruety zbliżone do tego, co opisał Andrzej Sapkowski w wiedźmińskiej sadze. Styl walki będzie można zmienić w zależności od potrzeby – bohater inaczej zachowa się, gdy zostanie otoczony przez watahę wilków, a odmiennie, gdy zmierzy się z jedną wielką poczwarą. Więcej o starciach możecie przeczytać w spisanych przez nas ciekawostkach z Game Developers Conference 2013. Z kolei to, że Geralt także będzie mógł skakać, już wiedzieliśmy wcześniej. Dzięki temu rozwiązaniu i pozbyciu się niewidzialnych ścian eksploracja świata w Dzikim Gonie będzie znacznie swobodniejsza niż w poprzednich częściach cyklu.
Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje na pecetach oraz konsolach nowej generacji w 2014 roku. Gra zostanie pokazana na targach E3, które odbędą się 11-13 czerwca. Możecie spodziewać się na łamach serwisu gry-online.pl wysypu informacji ujawnionych podczas wydarzenia w Los Angeles.
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – Geralt rusza w otwarty świat
- Ostatnia przygoda Geralta – co przyniesie gra Wiedźmin 3: Dziki Gon?
- Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Oficjalna strona internetowa magazynu EDGE