Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2023, 10:39

autor: Kamil Kleszyk

Fan zabiera Geraltowi immunitet, by uświadomić światu, czym jest długi COVID

Z nową modyfikacją do Wiedźmina 3 Geralt będzie musiał się zmagać z długofalowymi objawami po przejściu koronawirusa. Dzieło powstało w szczytnym celu.

Źródło fot. CD Projekt RED, Pixabay, OpenClipart-Vectors
i

Mimo że najgorszy moment pandemii koronawirusa jest najprawdopodobniej już za nami, nie oznacza to, że COVID-19 zniknął. Oprócz wielu nowych wariantów choroby, wielkim wyzwaniem dla naukowców jest zrozumienie długoterminowych konsekwencji zarażenia – tzw. długiego COVID-u. Aby pomóc w uświadamianiu społeczeństwa, że taki przypadek dotyczy ogromnej liczby ludności, jeden z moderów „zaraził” Geralta z Rivii.

Twórca o pseudonimie Stellar7Project opracował do Wiedźmina 3 modyfikację, która sprawia, że główny bohater produkcji zaczyna zmagać się z objawami choroby. W skrócie, Long COVID Mode – bo tak brzmi nazwa moda – skutkuje tym, iż krzepki do tej pory Geralt zacznie mieć problemy nawet z prostymi czynnościami – podobnie jak ludzie cierpiący na długi COVID.

  • Modyfikację oraz wszystkie związane z nią informacje znajdziecie pod tym linkiem.

Long COVID Mode to mod stworzony, aby rzucić światło na to, jak ponad 65 milionów pacjentów z długim COVID-em na całym świecie zmaga się z zupełnie nowym poziomem trudności życia. W oparciu o dane organizacji pozarządowej Long COVID Europe ten mod zamienia prawdziwe symptomy długiego COVID-u w efekty w grze – czytamy w komunikacie twórcy.

Long COVID Mode w pigułce

  • Upośledzona wytrzymałość – zdrowie bohatera wyczerpuje się znacznie szybciej, a regeneracja trwa wolniej.
  • Nietolerancja wysiłku – w momencie, gdy wytrzymałość osiąga poziom zerowy, na ekranie pojawia się błysk, który na moment oślepia Geralta (co, jak wiadomo, może mieć nieprzyjemne konsekwencje w trakcie walki).
  • Problemy z płucami – wraz z nasilającymi się objawami wiedźmin ma coraz większe trudności ze wstrzymywaniem oddechu w trakcie nurkowania.
  • Niestrawność – posiłki zamiast regenerować siłę Geralta, wyczerpują ją.
  • Zaburzenia poznawcze (tzw. mgła mózgowa) – zaćmiewa wiedźmińskie zmysły bohatera.
  • Zmniejszona koncentracja – celowanie z kuszy oraz rzucanie bombami staje się znacznie trudniejsze.
  • Brak poczucia czasu – medytacja może trwać zbyt krótko lub za długo, a po jej odbyciu Geralt jest tak samo wyczerpany jak przedtem.
  • Kłopoty z pamięcią – za każdym razem, gdy skorzystamy z ekwipunku, wypadnie z niego jeden losowy przedmiot.

Z modyfikacją leczenie objawów długiego COVID-u jest niezwykle trudne. Twórca zaznacza, że najlepszym eliksirem na regenerację jest Puszczyk. Jaskółka na Geralta działa połowicznie, bowiem leczy go, ale jednocześnie zwiększa stopień wysiłku. Jedzenie i woda również pomagają bohaterowi, ale do momentu, aż pojawi się wspomniana wcześniej niestrawność. Na początkowych stadiach choroby pomocny okazuje się także odpoczynek.

Warto zaznaczyć, że modyfikacja działa tylko z Wiedźminem 3 w wersji 1.31 lub 1.32 oraz edycją GOTY. Póki co Long COVID Mode nie obsługuje „next-genowego” Dzikiego Gonu.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej