Wiedźmin 3 dostanie oficjalny edytor przygód
Studio CD Projekt RED zapowiedziało, że w przyszłym roku wypuści nowe narzędzia moderskie do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Obejmą one m.in. edytor pozwalający na tworzenie nowych przygód.
Studio CD Projekt RED sprawiło nam bardzo miłą niespodziankę. Zespół ogłosił, że pracuje nad pełnymi narzędziami moderskimi do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
- Tworzone edytory pozwolą graczom opracowywać własne przygody, edytować istniejące misje, jak również zmieniać wiele elementów gry.
- Narzędzia ukażą się w przyszłym roku i dostępne będą wyłącznie na PC.
- To bardzo ważna wiadomość, gdyż stare narzędzia moderskie do trzeciego Wiedźmina były bardzo ograniczone, w praktyce pozwalając jedynie na małe przeróbki. Taki stan rzeczy był potwornie rozczarowujący, gdyż pierwsza i druga część serii miały edytory przygód.
- Fani co prawda ostatecznie dali radę opracować własne narzędzia, czego efektem była m.in. przygoda A Night to Remember, ale są one trudne i mocno niewygodne w użyciu. W rezultacie mody z nowymi misjami pojawiają się bardzo rzadko. Teraz dzięki oficjalnym narzędziom CD Projekt RED możemy mieć nadzieję, że ulegnie to zmianie.
Osobiście jestem tą nowiną zachwycony. Odejście od edytorów przygód było dla mnie jedną najgorszych zmian, jakie zaszły w ostatniej dekadzie w projektach studia CD Projekt RED. Obecnie w kategorii gier AAA dla pojedynczego gracza tylko Bethesda naprawdę wspiera fanowskie modyfikacje i dobrze, że polski zespół wróci na ten sam szlak.
Pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości podobne narzędzia ukażą się również do Cyberpunka 2077. Studio porzuciło swój silnik RED Engine na rzecz Unreal Engine 5, więc fajnie byłoby, gdyby zadanie rozwijania dwóch ostatnich gier na starej technologii mogli w pełni przejąć fani.