Wiedźmin 2 – nowa wersja moda zmieniającego system walki
Ukazała się wersja 1.1 moda Full Combat Rebalance 2, który kompletnie przebudowuje system walki gry. Autor poprawił większość najpoważniejszych błędów i wprowadził kilka nowych rozwiązań.
Kilka tygodni temu ukazała się pierwsza wersja Full Combat Rebalance 2, czyli modyfikacji, która gruntownie przerabia system walki w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Autor, będący jednym z pracowników studia CD Projekt RED, wprowadził do gry masę pozytywnych zmian, ale nie ustrzegł się równocześnie wielu błędów technicznych. Teraz twórca wypuścił aktualizację, która poprawia sporo najpoważniejszych problemów.
Wersja 1.1 moda wprowadza również nowe rozwiązania. Rozszerzono możliwości parowania ciosów i zmieniono balans rozgrywki. Ataki sprzymierzonych magów nie zadają już obrażeń Geraltowi i jego towarzyszom, a zbroje zapewniają większą ochronę przed ranami. Osłabiono również skuteczność niektórych znaków. Poprawki nie ominęły także grafiki. Igni wywołuje teraz ładniejsze efekty świetlne, a zmiany w animacjach zwiększyły realizm reakcji Geralta oraz przeciwników. Ponadto martwe ciała znikają teraz dopiero po pięciu minutach. Jedynym wyjątkiem od tego jest arena.
Autor wprowadził również bardziej szczegółowe opisy umiejętności oraz zbroi. Ponadto samouczek lepiej tłumaczy na czym polega parowanie i riposty. Co ciekawe, sekwencje QTE przywrócono do kształtu z podstawowej wersji gry. Pierwsza edycja moda próbowała je zmienić, ale rezultat był słaby, więc na razie twórca postanowił wrócić do sprawdzonych rozwiązań.
Wszystkie te zmiany oraz poprawki błędów sprawiają, że Full Combat Rebalance 2 staje się znacznie bardziej grywalne i korzystanie z moda zapewnia obecnie sporo satysfakcji. Projekt radykalnie przerabia system walki, więc może być również dobrym pretekstem dla ponownego przejścia Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.
Warto dodać, że w ostatnich tygodniach ukazało się sporo ciekawych modów do Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Opublikowano wczesną wersję mini-kampanii Lykaon, a jeden z fanów wymyślił sposób na zwiększenie jakości wizualnej roślinności w grze.