Wiedźmin 2 – mod zmieniający walkę wkrótce doczeka się aktualizacji
Andrzej Kwiatkowski, twórca wypuszczonego niedawno moda, który całkowicie zmienia mechanikę walki, system rozwoju postaci i inne elementy w grze Wiedźmin 2, poinformował, że jeszcze w ciągu tego tygodnia wypuści aktualizację do owej modyfikacji. Naprawi ona liczne bugi wykryte w jej podstawowej wersji, ponadto będzie miała na celu jeszcze lepsze wyważenie gry.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że Andrzej Kwiatkowski, jeden z pracowników studia CD Projekt RED, przygotował moda do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, który m.in. przerabia system walki, balansuje mechanizmy rozgrywki i dodaje nowe animacje. Dziś modder obwieścił, że jeszcze w ciągu bieżącego tygodnia wypuści aktualizację niniejszej modyfikacji - naprawi ona bugi, uskuteczni blokowanie ataków, a także jeszcze bardziej przyczyni się do idealnego wyważenia gry.
Poniżej znajdziecie wybrane poprawki szykowane przez autora:
- Geralt może blokować ciosy zadawane od tyłu, kiedy stoi nieruchomo (z powodu braku odpowiednich animacji wciąż nie będzie takiej możliwości, gdy wiedźmin się porusza).
- Naprawa błędu, w wyniku którego Znak Axii nie oddziaływał na przeciwników.
- Naprawa błędu, który sprawiał, że Geralt zamierał przy próbie przy próbie rzucania ulepszonej wersji Znaku Axii.
- Zaklęcia rzucane przez magów nie zadają już obrażeń swoim sojusznikom (odnosi się tak do Triss, jak i wrogich magów).
- Zwiększenie szansy na sparowanie ataku przez Geralta. Pierwszy atak w dłuższej serii zawsze będzie przez niego zablokowany, chyba że wykona jednocześnie jakąś akcję ofensywną.
- Zmniejszenie szansy zablokowania zaklęcia przez wiedźmińskich bossów.
- Naprawa błędu, który sprawiał, że podczas tworzenia przedmiotów system nie wykrywał odpowiednich składników, chociaż gracz miał je w ekwipunku.
- Wydłużenie czasu działania większości mikstur.
- Zmodyfikowanie działania ulepszeń niektórych Znaków.
- Zwiększenie liczby rud meteorów i rzadkich składników dostępnych w sklepach.
- Dodanie przeciwnikom umiejętności blokowania ataków zadawanych w plecy, aby odwieść graczy od nagminnie stosowanej taktyki koziołkowania za plecy wroga i atakowania go od tyłu, która niszczyła realizm walk.
- Dodanie większej ilości informacji w opisach umiejętności.
Na koniec warto wspomnieć, że dzień po wypuszczeniu podstawowej wersji mod doczekał się spolszczenia.