autor: Marcin Skierski
Więcej o wsparciu dla modów i interfejsie pecetowej wersji gry XCOM: Enemy Unknown
Studio Firaxis Games poświęca dużo uwagi pecetowej wersji gry XCOM: Enemy Unknown. W związku z tym przygotowany zostanie odmienny interfejs użytkownika oraz odpowiednie wsparcie dla modów.
Jake Solomon ze studia Firaxis Games opowiedział trochę na temat pecetowej wersji gry XCOM: Enemy Unknown. Posiadacze komputerów osobistych mogą liczyć na wsparcie dla moderów i odmienny interfejs od tego obecnego na konsolach.
Główny projektant nadchodzącej produkcji w wywiadzie dla serwisu PC Gamer zapewnił, że gracze będą mogli tworzyć dowolne modyfikacje dla XCOM: Enemy Unknown. Co więcej, proces ten ma być możliwie przystępny i nie powinien sprawiać większych problemów osobom zaznajomionym w temacie. Pecetowcy mogą więc liczyć na zalew fanowskiej zawartości gry tuż po jej premierze, o czym zresztą mówiło się już w zeszłym miesiącu.
Twórcy poświęcają wiele uwagi komputerowej edycji, więc dostaniemy również interfejs użytkownika dedykowany tylko tej platformie sprzętowej. Dotychczas wydane screeny prezentowały raczej wersję na Xboksa 360, więc rozgrywka na PC może wyglądać nieco inaczej. Wszystko po to, aby dopasować ją do sterowania za pomocą myszki i klawiatury.
Więcej na temat różnic pomiędzy pecetową a konsolową edycją przeczytacie w jednej z wcześniejszych wiadomości. Już wtedy deweloper zapewniał, że wykorzystane zostaną wszelkie atuty obu typów kontrolerów. W związku z tym także posiadacze PlayStation 3 oraz Xboksa 360 nie powinni martwić się o sterowanie na padzie.
XCOM: Enemy Unknown ukaże się jesienią bieżącego roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Gra jest tworzona przez studio Firaxis Games i powstaje równolegle ze strzelaniną XCOM autorstwa zespołu 2K Marin. Są to jednak dwie różne produkcje, których nie należy ze sobą mylić.