XCOM: Enemy Within – dodatek jest zbyt duży, by mógł trafić na konsole jako DLC
Studio Firaxis Games poinformowało, że dodatek Enemy Within do gry XCOM: Enemy Unknown ma zbyt duże rozmiary, by mógł zostać udostępniony na konsolach jako DLC. Z tego powodu jedynym sposobem na jego nabycie w przypadku Xboksa 360 i PlayStation 3 będzie ponowny zakup podstawowej edycji, zaktualizowanej o zawartość dodatku.
Enemy Within został zapowiedziany pod koniec ubiegłego miesiąca jako duży dodatek do gry XCOM: Enemy Unknown. Tak jak wspominaliśmy już na łamach naszego serwisu informacyjnego, jego nabycie w wersji konsolowej będzie wiązało się z wydatkiem aż 39,99 dolarów (ok. 127 zł), za którą to kwotę otrzymamy podstawową wersję produkcji uzupełnioną o zawartość omawianego rozszerzenia oraz wszystkie udostępnione dotąd DLC. Przy okazji niedawnej imprezy PAX Prime deweloper wyjaśnił, co jest powodem takiego sposobu dystrybuowania Enemy Within w przypadku Xboksa 360 i PlayStation 3.
Przyczyna jest prozaiczna – wielkość projektu. Garth DeAngelis, starszy producent w studiu Firaxis Games, wyjawił, że dodatek ma zwyczajnie zbyt duże rozmiary, aby istniała możliwość udostępnienia go w formie samodzielnego DLC. Co więcej, zmiany poczynione w rozszerzeniu ingerują na tyle głęboko w podstawowe mechanizmy XCOM: Enemy Unknown, że proste “doklejenie” nowej zawartości poprzez uzupełnienie posiadanej już „podstawki” o pobrane pliki Enemy Within nie wchodziło w grę (choć podobne ograniczenia nie dotyczą pecetów).
Z tego powodu wstępnie jedynym sposobem na zdobycie rozszerzenia do tej udanej strategii studia Firaxis Games w przypadku Xboksa 360 i PlayStation 3 będzie ponowny zakup XCOM: Enemy Unknown, tym razem w wydaniu Commander Edition. Jak wspomniano, w jego skład wejdzie „podstawka”, lecz w nowej wersji, zaktualizowanej o wszystkie modyfikacje wprowadzone przez Enemy Within. Co więcej, zestaw będzie zawierał też komplet wydanych dotąd DLC (Slingshot oraz Elite Soldiers). Jego cena wyniesie 39,99 dolarów.
Przypomnijmy, że omawiane rozszerzenie wzbogaci zawartość „podstawki” między innymi o niedostępne wcześniej mapy, umiejętności, ulepszenia, broń oraz elementy przeznaczone dla trybu multiplayer. Pojawi się również piąta klasa postaci, Mech Trooper, a także nowa kampania, którą trzeba będzie przejść jakoby co najmniej trzy razy, by odkryć wszystkie innowacje i modyfikacje wprowadzone przez Enemy Within.
Europejską premierę dodatku wyznaczono na 15 listopada (w Stanach Zjednoczonych zadebiutuje on trzy dni wcześniej). Oprócz wspomnianych edycji konsolowych gra ukaże się również na pecetach – cena wersji na tę platformę wyniesie 29,99 dolarów (ok. 95 zł), a do jej uruchomienia konieczne będze posiadanie XCOM: Enemy Unknown. Wszystko wskazuje na to, że omówione wyżej wydanie Commander nie trafi na „blaszaki”.