autor: Łukasz Szliselman
XCOM: Enemy Unknown być może doczeka się wsparcia dla modów
Studio Firaxis Games nie wyklucza możliwości stworzenia porządnych narzędzi modderskich dla XCOM: Enemy Unknown. Zanim to jednak nastąpi, dodatek Enemy Within uprości nieco modyfikację zasad gry, dzięki umieszczeniu najważniejszych wartości w łatwo dostępnych plikach .ini.
Wydane w zeszłym roku strategiczne XCOM: Enemy Unknown zostało przyjęte przez graczy bardzo ciepło. Grze brakuje jednak jednej ważnej rzeczy – wsparcia dla modów. Owszem, doświadczeni modderzy radzą sobie z tym co mają, jednak bez przejrzystego edytora, jaki posiada chociażby The Elder Scrolls V: Skyrim, moddowanie gry pozostanie rozrywką dla nielicznych.
W wywiadzie dla serwisu PCGamesN Garth DeAngelis z Firaxis Games przyznał, że choć studio na razie nie zajmuje się produkcją narzędzi dla modderów, to niewykluczone, iż uczyni to w przyszłości. Ekipa nie chciałaby jednak wypuścić edytora na pół gwizdka, a jego stworzenie może trochę potrwać.
W międzyczasie twórcy postarali się, by nabywcy rozszerzenia XCOM: Enemy Within mogli w prosty sposób dostosowywać pewne zasady rozgrywki do własnych upodobań. Sięgając do plików gry o rozszerzeniu .ini łatwo zmienią oni np. koszt produkcji mechów czy karę dla celności spanikowanych jednostek. Dodatek trafi do sprzedaży 15 listopada 2013 roku w wersji na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Oczywiście moddowanie możliwe będzie jedynie w wydaniu pecetowym.