Weterani Mass Effecta sięgnęli po pomoc ekspertów. Wymiany ognia w RPG Exodus mają być dzięki temu lepsze
Studio Certain Affinity wspomoże ekipę Archetype Entertainment w tworzeniu nadchodzącego RPG-a akcji Exodus.
Jeśli o jakości gry decydowałby sam skład twórców, to zapowiedziany w grudniu zeszłego roku Exodus śmiało można by uznać za jedną z najlepszych produkcji, jakie w przyszłości trafią na rynek. Na nowym RPG-iem akcji pracuje bowiem studio Archetype Entertainment, założone przez weteranów branży znanych m.in. serii Mass Effect.
Jak się okazuje, Chad Robertson (dyrektor techniczny, który czuwał nad Star Wars: Knights of the Old Republic) oraz James Ohlen (jeden z twórców pierwszego Mass Effecta) to nie jedyni wyjadacze, którzy czuwają nad nowym projektem. W tym znamienitym gronie znaleźli się również deweloperzy z Certain Affinity, studia, które wcześniej dało się poznać z pracy nad grami z serii Halo czy Call of Duty (jako wsparcie, pomagające m.in. przy dopieszczaniu elementów akcji, w tym systemów walki). I chociaż informacja o współpracy pojawiła się dopiero niedawno, obie ekipy nad Exodusem pracują już od 2022 roku.
Jesteśmy podekscytowani współpracą z Jamesem, Chadem i resztą zespołu Archetype Entertainment. Jako jedno z najlepszych niezależnych studiów na świecie, pracowaliśmy nad wieloma świetnymi grami, ale nic nie może się równać z tym ekscytującym nowym IP sci-fi, jakim jest Exodus. Naszą misją jest zwiększenie wartości w rozwoju tytułu i uzupełnianie wysiłków twórców w dostarczaniu tego niesamowitego doświadczenia fabularnego graczom na całym świecie – czytamy w komunikacie dyrektora generalnego i założyciela Certain Affinity, Maxa Hobermana.
Tym, którzy dotychczas nie śledzili informacji na temat Exodus, przypominamy, że akcja gry rozegra się w odległej przyszłości, kiedy to zmuszona opuścić Ziemię ludzkość znajduje dom we wrogiej galaktyce. Gracze wcielą się w Podróżników, którzy muszą ukraść technologię najpotężniejszych istot we wszechświecie. Problemem będzie jednak zjawisko tzw. dylatacji czasu – w efekcie dokonywane przez nas wybory będą niosły nieprzewidywalne konsekwencje, nasilające się przez kolejne pokolenia.
Jakiś czas temu deweloperzy z Archetype Entertainment zapewniali, że podczas tworzenia Exodus ich priorytetem było opracowanie wciągającej historii i postaci, które będą szczególnie bliskie graczom.
Data premiery Exodus nie jest znana. Produkcja ma zadebiutować na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.