autor: Szymon Liebert
Wersja alfa Day-Z pojawi się w tym roku i będzie tania
Producent samodzielnego rozwinięcia DayZ zapewnił, że wersja alfa gry pojawi się przed końcem roku (najprawdopodobniej w grudniu) i będzie stosunkowo niedroga. Deweloper ujawnił też kilka ciekawostek na temat projektu podczas prezentacji na targach Eurogamer Expo.
Alfa samodzielnej wersji gry DayZ zostanie udostępniona przed końcem tego roku i będzie kosztowała stosunkowo niewiele. Prawdopodobnie fani walki o przetrwanie w obliczu apokalipsy zombie rozpoczną zabawę w grudniu. Zapewnił to Dean Hall, twórca moda do ArmA II, z którego wywodzi się projekt. Deweloper opowiedział o produkcji na imprezie Eurogamer Expo, gdzie ujawnił kilka nowych informacji na jej temat.
„Gra musi wyjść przed końcem tego roku” - tłumaczył Hall. Zdaniem producenta zależy od tego sukces całego projektu, więc nie ma mowy o żadnych opóźnieniach, czy zmianach. Co ciekawe, DayZ nie będzie drogi. „Doszliśmy do wniosku, że nie potrzebujemy wielu sprzedanych egzemplarzy, aby projekt się rozwijał” – zapewnił Hall. Twórca zaznaczył jednak, że wyższa sprzedaż umożliwi realizację bardziej ambitnych planów.
Pojawienie się wersji alfa w grudniu oznacza dla Halla możliwość zajęcia się ciekawymi i bardziej rozbudowanymi elementami gry w styczniu oraz lutym. Pośpiech wynika też z chęci wyprzedzenia konkurencji, która, nie ukrywajmy, pojawiła się szybko w postaci War Z. Hall nie ukrywa, że ujawnienie tego tytuły odebrał personalnie, ale nie zamierza go krytykować. Zamiast tego, woli skoncentrować się na tym jak zrobić dobrą grę i dotrzymać obietnic.
Hall podał kilka konkretniejszych informacji na temat moda i jego samodzielnej wersji. Pierwowzór stworzony na bazie ArmA II doczekał się 1,3 miliona unikalnych zalogowań w ciągu 6 miesięcy oraz 82 tysięcy graczy grających równocześnie. W nowym DayZ deweloper chce uporać się z hakerami, dopracować sposób funkcjonowania zombie, wprowadzić nowych oponentów, dodać złożony system obrażeń i mnóstwo pomniejszych ciekawostek.
Prezentacja poprowadzona przez Halla została nagrana przez serwis Eurogamer – będziecie mogli zobaczyć ją powyżej, gdy tylko wideo zostanie przetworzone przez serwis YouTube. Sam projekt zapowiada się niezwykle ciekawie i przyciąga uwagę nie tylko graczy. Jego producent przyznał, że swoją pomoc i zainteresowanie okazali między innymi Markus „Notch” Persson z Mojang, studio CCP (Eve Online), czy chociażby Valve.