Wczesny dostęp GreedFall 2 to porażka. Gracze narzekają głównie na fatalny system walki
Debiut GreedFall 2 okazał się wielką porażką. Gra zbiera słabe recenzje i ma kiepskie wyniki aktywności.
Wczoraj we wczesnym dostępie zadebiutowało GreedFall II: The Dying World, czyli kontynuacja ciepło przyjętego RPG-a z 2019 roku. Niestety, tej „premiery” nie można zaliczyć do udanych.
- Na Steamie tylko 43% recenzji graczy chwali tę grę, co kategoryzowane jest jako „mieszany” odbiór produkcji.
- Rekord aktywności z dnia debiutu wyniósł raptem 375 graczy bawiących się równocześnie.
- To katastrofalny wynik biorąc pod uwagę fakt, że rekordowy „peak” pierwszej części to 16 345 osób jednocześnie.
Należy oczywiście pamiętać, że mowa tutaj o bogatym fabularnie RPG i część fanów pierwszej części woli po prostu poczekać na wersję 1.0. Mimo to wyniki sequela i tak są tragiczne.
Fatalna optymalizacja, błędy techniczne i nudny system walki
Patrząc po negatywnych recenzjach, gracze narzekają głównie na fatalną optymalizację i liczne błędy techniczne. Te rzeczy bez wątpienia ulegną jednak poprawie w wersji 1.0. Znacznie większym problemem jest system walki.
Pierwsza część oferowała bitwy zrealizowane w typowym dla RPG-ów akcji zręcznościowym stylu. Sequel porzucił te rozwiązania na rzecz strategicznych starć z aktywną pauzą. Gracze opisują ten system jako „wolniejszą wersję Dragon Age: Origins”. Ma on być po prostu nudny, bo nasza rola sprowadza się przede wszystkim do aktywacji różnych ataków.
Jeśli wersja 1.0 GreedFall II: The Dying World ma odnieść sukces, konieczne będzie gruntowne przerobienie całego systemu walki, co wydaje się karkołomnym zadaniem. Mamy nadzieję, że twórcy mu podołają, bo poza tym w pierwszych recenzjach gracze w większości podkreślają, że fabuła, postacie i przygody stoją na wysokim poziomie.
Poniżej przytaczamy jedną z recenzji ze Steam, która dobrze oddaje obecny sentyment graczy:
Greedfall 2 ma wszelkie zadatki na świetnego następcę pierwszej gry: mamy tutaj fantastyczne questy, wciągającą narrację i interesujące postacie. Jednakże walka wypada niewiarygodnie słabo w porównaniu do pierwszej gry, a przecież nawet ona nie ustawiła poprzeczki wysoko.
Walka sprowadza się teraz do patrzenia, jak większość twojej drużyny stoi w miejscu i uderza w cele w kółko, podczas gdy ty przeskakujesz od postaci do postaci, przerywając walkę, aby ustawić w kolejce specjalne umiejętności, zużywając ich punkty akcji i przechodząc do następnej postaci. Zrobiłbym wszystko, aby zagrać w tę grę z walką oryginału, ponieważ nowy system jest ogromną porażką
Podsumowując: gra jest fantastyczna pod każdym względem oprócz walki. Niestety, walka jest tak żmudna, że rujnuje atrakcyjność wszystkiego innego.
Gra wyraźnie nie przypadła do gustu również naszemu redaktorowi, który wystawił jej notę 5.0/10, stwierdzając, że „rację mieli ci, którzy wyrokowali, że wydawanie takiej gry w Early Accessie nie ma sensu. I podchodzenie do niej w fazie wczesnego dostępu też”.
Na razie GreedFall II dostępny jest wyłącznie na PC, ale wraz z premierą wersji 1.0 ma trafić również na konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Grę można obecnie kupić na Steamie za 164,99 zł w wersji z polskimi napisami i interfejsem.
- GreedFall 2 – recenzja gry we wczesnym dostępie. Nie będzie drugiej szansy, by zrobić dobre pierwsze wrażenie
- GreedFall II: The Dying World na Steamie