Produkcja RPG GreedFall 2 przebiega problematycznie. Strajk twórców zakończył się dla nich pomyślnie
Pracownicy studia Spiders (GreedFall 2) zakończyli strajk, który rozpoczęli 2 września. Udało im się nakłonić zarząd firmy do proponowanych zmian. Do protestu dołączyli wcześniej deweloperzy z zespołu KT Racing.
Aktualiazcja #3 (6 września, godz. 12:35)
Strajk w studiu Spiders zakończył się pomyślnie dla pracowników firmy. Zapewnili sobie oni lepsze wynagrodzenia i oczekiwane warunki pracy zdalnej.
W oświadczeniu wysłanym do redakcji serwisu Game Developer firma Spiders podtrzymuje wcześniejsze stwierdzenie, że doniesienia o złych warunkach były „fałszywe i zniesławiające”, aczkolwiek zaraz potem informuje, że studio wynegocjowało z pracownikami podwyżki płac (minimalne wynagrodzenie wzrośnie o 11% począwszy od września – średni wzrost wyniesie 3%), poprawę warunków (konkretnie to zasad pracy zdalnej) i audyt środowiska pracy.
Aktualizacja #2 (2 września, godz. 17:07)
Do strajku studia Spiders postanowili dołączyć deweloperzy z zespołu KT Racing – twórcy wychodzącego 12 września Test Drive Unlimited: Solar Crown – również należącego do firmy Nacon. Swoją decyzję argumentują oni tym, że borykają się z takimi samymi problemami jak Spiders. Ba, zaczęli nawet nawoływać inne studia znajdujące się pod skrzydłami firmy Nacon do wzięcia udziału w proteście.
Aktualizacja #1 (28 sierpnia, godz. 21:40)
Serwis Insider Gaming poprosił włodarzy studia Spiders o komentarz w omawianej sprawie. Twierdzą oni, że oskarżenia pracowników są „fałszywe, wręcz zniesławiające” i „nie odzwierciedlają rzeczywistości”. Niemniej potwierdzono, iż miały miejsce „nieudane próby” zorganizowania spotkania z deweloperami. Do tej pory nie doszło ono do skutku, lecz ma się to zmienić pod koniec tego tygodnia.
Oryginalna wiadomość (27 sierpnia, godz. 18:19)
W francuskim studiu Spiders odpowiedzialnym za nadchodzące GreedFall II: The Dying World nie dzieje się najlepiej. Zatrudnieni tam pracownicy ogłosili właśnie strajk zaplanowany na 2 i 3 września, który odbędzie się przed biurami firmy oraz na specjalnym serwerze Minecrafta. Reprezentujący ich komitet opublikował list otwarty, który omawia problemy mające rzekomo trapić studio Spiders od kilku lat. Do dnia dzisiejszego podpisany został on przez 44 z 95 członków zespołu.
Ma to być bezpośrednie następstwo nieudanej próby spotkania z szefem firmy, mającej miejsce 23 sierpnia. Komitet potwierdził również, iż jest to kontynuacja styczniowego strajku, który związany był głównie z pracą zdalną, a także opublikowanego wówczas listu, do którego nie odniosło się szefostwo.
Pracownicy Spiders zwracają uwagę m.in. na niskie płace, złe zarządzanie, brak przejrzystości, problemy rekrutacyjne, brak równowagi płciowej, odmowę uznania działań zbiorowych, negocjacje bez możliwych kompromisów.
Wspomniano również, iż cykl produkcyjny Greedfall 2 przebiega problematycznie, sami pracownicy zaś mają być wypaleni zawodowo. Co więcej, decyzja o wydaniu gry we wczesnym dostępie (która, swoją drogą, zapadła dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3) miała zostać podjęta bez wcześniejszej konsultacji z nimi.
Obecna strategia korporacyjna wydaje nam się niezrozumiała, pozbawiona jakiegokolwiek racjonalnego rozumowania i mamy nadzieję, że nasze wysiłki w końcu popchną zbiorową determinację w stronę jasnego kierunku.
Na tę chwilę szefostwo studia Spiders nie wystosowało żadnej odpowiedzi.