TDU: Solar Crown dostało pożądane nowości w wielkiej aktualizacji na 3. sezon, ale twórcy jeszcze długo nie rozwiążą największych problemów gry
W Test Drive Unlimited: Solar Crown rozpoczął się trzeci sezon i poznaliśmy pełną, długą listę wprowadzonych w nim zmian oraz wykaz zagadnień, którymi studio KT Racing zajmie się w przyszłości. Niestety, optymalizacja i matchmaking są pod tą drugą pozycją.

Studio KT Racing wyraża coraz większą determinację, żeby doprowadzić Test Drive Unlimited: Solar Crown do porządku. Wypuszczona dzisiaj aktualizacja, która inauguruje trzeci sezon, ma stanowić tylko jeden z wielu kroków zaplanowanych przez twórców.
Sezon 3. w szczegółach
Najważniejsze nowości wprowadzane przez ten update znamy już od kilkunastu dni – przypomnę je pokrótce: ponad 30 klasycznych misji polegających na transporcie samochodów, ponad 25 wyzwań nawigacyjnych, tryb „solo” w wyścigach z opcją wyboru poziomu trudności oraz trzy niedostępne wcześniej modele aut (Aston Martin Valour, DeLorean DMC-12, Ferrari LaFerrari Aperta – co ciekawe, ten ostatni można obecnie odebrać za darmo).
Wczoraj zaś została przedstawiona pełna lista zmian. Jest długa, ale większość pozycji na niej to drobne poprawki. Co ciekawsze punkty:
- zmodyfikowano format ustawień graficznych na PC (co spowodowało ich reset u każdego gracza);
- tymczasowo wyłączono system SARD Anti-Cheat na PC (dodany w styczniu);
- ulepszono sztuczną inteligencję w zakresie wyprzedzania i przewidywania kolizji;
- uwzględniono różnicę czasu między Ibizą i Hongkongiem;
- usunięto skoki z listy manewrów punktowanych w systemie FRIM;
- zwiększono liczbę suwaków do konfiguracji głośności udźwiękowienia;
- przeniesiono McLarena 720S z kategorii Hypercar do Supercar;
- pozbawiono łatwego zarobku graczy, którzy dostawali nagrody za „lifestyle’ową” rywalizację między klanami, choć nie brali w niej udziału (smuteczek…).
Niestety, w tej aktualizacji twórcy nie pochylili się nad optymalizacją ani matchmakingiem, czyli największymi bolączkami TDU: Solar Crown. Nie pominęli jednak tego tematu – został poruszony w zaskakująco transparentnej dalszej części wpisu, poświęconej planom na dalszy rozwój gry.
„Mapa drogowa” na sezon 4., sezon 5. itd.
Studio KT Racing przekonuje – a wręcz „obiecuje” – że jego tytuł ma przed sobą jeszcze świetlaną przyszłość i wszystko, czego pragną gracze, zostanie im zapewnione (z wyjątkiem trybu offline, ten temat twórcy przemilczeli). Oto orientacyjna „mapa drogowa” nadchodzących atrakcji:
- w trakcie 3. sezonu: dodatkowe misje transportowe i wyzwania nawigacyjne;
- 4. sezon (czerwiec): kasyno (zgodnie z pierwotną „mapą drogową”);
- 5. sezon (wrzesień?): gruntowne ulepszenie silnika gry (niosące poprawę optymalizacji i grafiki);
- elementy bez terminu wprowadzenia (prawdopodobnie 4. lub 5. sezon): dodatkowe rodzaje misji rodem z TDU2, matchmaking, funkcje cross-play i cross-region, nowa formuła cotygodniowych wydarzeń (w założeniu bardziej atrakcyjna dla graczy);
- 6. sezon lub później (drugi rok wsparcia): kupowanie domów, nowe azjatyckie samochody.
Deweloperzy zapowiedzieli, że w nadchodzących tygodniach opublikują jeszcze jeden, bardziej szczegółowy wpis poświęcony ich planom na przyszłość.