Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2025, 19:59

TDU: Solar Crown dostało pożądane nowości w wielkiej aktualizacji na 3. sezon, ale twórcy jeszcze długo nie rozwiążą największych problemów gry

W Test Drive Unlimited: Solar Crown rozpoczął się trzeci sezon i poznaliśmy pełną, długą listę wprowadzonych w nim zmian oraz wykaz zagadnień, którymi studio KT Racing zajmie się w przyszłości. Niestety, optymalizacja i matchmaking są pod tą drugą pozycją.

Źródło fot. KT Racing
i

Studio KT Racing wyraża coraz większą determinację, żeby doprowadzić Test Drive Unlimited: Solar Crown do porządku. Wypuszczona dzisiaj aktualizacja, która inauguruje trzeci sezon, ma stanowić tylko jeden z wielu kroków zaplanowanych przez twórców.

Sezon 3. w szczegółach

Najważniejsze nowości wprowadzane przez ten update znamy już od kilkunastu dni – przypomnę je pokrótce: ponad 30 klasycznych misji polegających na transporcie samochodów, ponad 25 wyzwań nawigacyjnych, tryb „solo” w wyścigach z opcją wyboru poziomu trudności oraz trzy niedostępne wcześniej modele aut (Aston Martin Valour, DeLorean DMC-12, Ferrari LaFerrari Aperta – co ciekawe, ten ostatni można obecnie odebrać za darmo).

Wczoraj zaś została przedstawiona pełna lista zmian. Jest długa, ale większość pozycji na niej to drobne poprawki. Co ciekawsze punkty:

  1. zmodyfikowano format ustawień graficznych na PC (co spowodowało ich reset u każdego gracza);
  2. tymczasowo wyłączono system SARD Anti-Cheat na PC (dodany w styczniu);
  3. ulepszono sztuczną inteligencję w zakresie wyprzedzania i przewidywania kolizji;
  4. uwzględniono różnicę czasu między Ibizą i Hongkongiem;
  5. usunięto skoki z listy manewrów punktowanych w systemie FRIM;
  6. zwiększono liczbę suwaków do konfiguracji głośności udźwiękowienia;
  7. przeniesiono McLarena 720S z kategorii Hypercar do Supercar;
  8. pozbawiono łatwego zarobku graczy, którzy dostawali nagrody za „lifestyle’ową” rywalizację między klanami, choć nie brali w niej udziału (smuteczek…).

Niestety, w tej aktualizacji twórcy nie pochylili się nad optymalizacją ani matchmakingiem, czyli największymi bolączkami TDU: Solar Crown. Nie pominęli jednak tego tematu – został poruszony w zaskakująco transparentnej dalszej części wpisu, poświęconej planom na dalszy rozwój gry.

„Mapa drogowa” na sezon 4., sezon 5. itd.

Studio KT Racing przekonuje – a wręcz „obiecuje” – że jego tytuł ma przed sobą jeszcze świetlaną przyszłość i wszystko, czego pragną gracze, zostanie im zapewnione (z wyjątkiem trybu offline, ten temat twórcy przemilczeli). Oto orientacyjna „mapa drogowa” nadchodzących atrakcji:

  1. w trakcie 3. sezonu: dodatkowe misje transportowe i wyzwania nawigacyjne;
  2. 4. sezon (czerwiec): kasyno (zgodnie z pierwotną „mapą drogową”);
  3. 5. sezon (wrzesień?): gruntowne ulepszenie silnika gry (niosące poprawę optymalizacji i grafiki);
  4. elementy bez terminu wprowadzenia (prawdopodobnie 4. lub 5. sezon): dodatkowe rodzaje misji rodem z TDU2, matchmaking, funkcje cross-play i cross-region, nowa formuła cotygodniowych wydarzeń (w założeniu bardziej atrakcyjna dla graczy);
  5. 6. sezon lub później (drugi rok wsparcia): kupowanie domów, nowe azjatyckie samochody.

Deweloperzy zapowiedzieli, że w nadchodzących tygodniach opublikują jeszcze jeden, bardziej szczegółowy wpis poświęcony ich planom na przyszłość.

  1. Recenzja gry TDU Solar Crown. Cud nie nastąpił, ale i tak pełna wersja jest o wiele lepsza niż katastrofalne demo

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej