W.A.T.E.R.: Online – aktualne dane
Tydzień temu firma Arithmetic Studios zmieniła oblicze swego nowego projektu przekształcając go z gry dla jednaj, góra kilku (multiplayer) osób - W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep - w grę przeznaczoną tylko do rozgrywki w sieci Internet - W.A.T.E.R.: Online. Diametralnie zmienił się charakter gry i dziś Arithmetic Studios podało pierwsze szczegóły dotyczące fabuły i rozgrywki W.A.T.E.R.: Online.
Tydzień temu firma Arithmetic Studios zmieniła oblicze swego nowego projektu przekształcając go z gry dla jednaj, góra kilku (multiplayer) osób - W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep - w grę przeznaczoną tylko do rozgrywki w sieci Internet - W.A.T.E.R.: Online. Diametralnie zmienił się charakter gry i dziś Arithmetic Studios podało pierwsze szczegóły dotyczące fabuły i rozgrywki W.A.T.E.R.: Online.
Fabuła W.A.T.E.R. nie zmieniła się w sposób zasadniczy, jest jednak kilka małych przeróbek. Mianowicie: Jest rok 3523, a nasza planeta od tysiąca lat zamienia się w wielką, wypaloną słońcem pustynię. Ludzkość którą znamy dziś nie istnieje. Populacja wymiera, a tylko nieliczni żyją w specjalnych podziemnych enklawach zwanych „Coolers”. Zostały one stworzone przez organizacje UGAN (Unified Global Association of Nations) w celu uratowania elity naszej cywilizacji, (naukowców, itp.) i stanowią ostanie źródło naturalnej wody na Ziemi. Każda ma swoją nazwę i znajduje się w innym miejscu tj. Gakkel (Biegun Północny), Nome (Alaska), Umea (Szwecja), Akita (Japonia), Gonder (Etiopia). Zwykli ludzie zostali skazani na śmierć z wycieńczenia. Jednak nie każdy się z tym pogodził i niektórzy starają się na własną rękę przedostać do podziemnych schronień (Coolers) i korzystać z wody. Niestety wielcy tego świata stworzyli świetnie wyposażoną i wyszkoloną grupę zwaną W.A.T.E.R., której zadaniem jest obrona ostatnich zasobów wodnych przed jakimikolwiek zagrożeniami. Gracze stają się tymi biedakami skazanymi na śmieć. Celem jest przeżycie.
A na czym będzie polegała rozgrywka? Patrząc na kilkadziesiąt cech wymienionych na stronie Arithmetic Studios rozgrywka będzie przypominać tą znaną z różnych MMOcRPG. Czyli: Gracz będzie podróżował po świecie i brał udział w licznych walkach i bitwach. Będzie musiał zapewnić sobie przetrwanie przenikając do jednej z pięciu stref i tam awansować społecznie, kupować nowe i coraz większe tereny (Living Quarter) oraz rozwijać swoją rodzinę (gildie). Będzie można również wykonywać różne zadania (questy) dla organizacji UGAN i W.A.T.E.R., a także handlować, udzielać się politycznie, a w razie potrzeby kraść. Ostatecznym celem gry będzie zdobycie kontroli nad wszystkimi „chłodniami”.
Co z tego wyjdzie i czy ta koncepcja dotrwa do roku 2004 (bo wtedy gra ma zostać ukończona) zobaczymy.