W.A.T.E.R. – czyżby koniec wielkiej……farsy?
Zdaje sobie sprawę, że większości z was ten tytuł nic nie mówi, zdaje sobie również sprawę, że użyte w tytule sformułowanie jest ostre…teraz pytanie…czemu go użyłem? Otóż, dlatego, że gra W.A.T.E.R. (jak do tej pory) jest najlepszym uosobieniem twierdzenia „Dużo szumu o nic”, a jej historia jest bardzo zawikłana i przypomina właśnie wielką farsę. Wszystko zaczęło się w połowie ubiegłego roku, kiedy to zespół Arithmetic Studios szumnie ogłosił, że pracuje nad grą wówczas zatytułowaną W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep, oryginalnym połączeniem elementów strategii i gier akcji/FPP osadzonym w fantastycznych realiach. Grę zapowiedziano na 2003 rok no i…… zaczęła się jazda…
Zdaje sobie sprawę, że większości z was ten tytuł nic nie mówi, zdaje sobie również sprawę, że użyte w tytule sformułowanie jest ostre…teraz pytanie…czemu go użyłem? Otóż, dlatego, że gra W.A.T.E.R. (jak do tej pory) jest najlepszym uosobieniem twierdzenia „Dużo szumu o nic”, a jej historia jest bardzo zawikłana i przypomina właśnie wielką farsę. Wszystko zaczęło się w połowie ubiegłego roku, kiedy to zespół Arithmetic Studios szumnie ogłosił, że pracuje nad grą wówczas zatytułowaną W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep, oryginalnym połączeniem elementów strategii i gier akcji/FPP osadzonym w fantastycznych realiach. Grę zapowiedziano na 2003 rok no i…… zaczęła się jazda…
W ciągu kilku kolejnych miesięcy ogłoszono, że gra będzie wykorzystywać niezwykle zaawansowany silnik graficzny „Unreal Warfare”, a pan Mark Hill z serwisu PC Zone UK stwierdził, że W.A.T.E.R. to najbardziej ambitna gra, jaka kiedykolwiek powstała, łącząca najlepsze cechy Deus Ex’a oraz Shenmue. Od tej pory na ten tytuł zwróciło swą uwagę wielu dziennikarzy z całego świata (w tym i ja :-), pojawiło się kilka obiecujących wywiadów, itp. jednak nikt nie zaprezentował nawet screenów czy artów z gry – w sumie nic po za szumnymi obietnicami.
Na dodatek, niedługo po tym autorzy przełożyli termin premiery W.A.T.E.R. na 2004 rok i ogłosili, że do tej pory żadne informacje o grze nie będą ujawniane :-). Złamali to postanowienie chyba po dwóch miesiącach odpowiadając na pytania redaktorów z serwisu Gameplex dotyczące gry. Zapewnili również, że na targach E3 w 2002 roku za zamkniętymi drzwiami zaprezentują swoje osiągnięcia.
I tu nagle na początku 2002 roku panom twórcom zmieniła się koncepcja. Znikło połączenie strategii i gry akcji/FPP W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep, a pojawiło się W.A.T.E.R.: Online jako gra z gatunku MMOcRPG. Odpowiednio dopasowano koncepcje i informacje do nowego wymiaru tego tytułu i kontynuowano prace, aż do tego tygodnia. Pan Robert Holm, szef Arithmetic Studios poinformował serwis Gameguru.box.sk, że prace nad W.A.T.E.R. zostały wstrzymane z przyczyn finansowych :-). Strona producenta przestała istnieć, strona gry również, żadne materiały nie ujrzały światła dziennego…po prostu gra widmo…