Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2001, 09:28

Strefa ciszy wokół W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep przerwana

Na początku września zespół Arithmetic Studios podjął decyzję dotyczącą swojej najnowszej produkcji W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep, na mocy której do czasu wydania gry nie będzie ujawniał o niej żadnych informacji. Jak widać już po dwóch miesiącach decyzja została zmieniona. Szef firmy, pan Robert Holm zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań redaktora serwisu Gameplex.

Na początku września zespół Arithmetic Studios podjął decyzję dotyczącą swojej najnowszej produkcji W.A.T.E.R.: Blood Runs Deep, na mocy której do czasu wydania gry nie będzie ujawniał o niej żadnych informacji. Jak widać już po dwóch miesiącach decyzja została zmieniona. Szef firmy, pan Robert Holm zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań redaktora serwisu Gameplex.

W wywiadzie padają znane nam już wcześniej szczegóły dotyczące W.A.T.E.R, jednak jest w nim też przedstawionych kilka nowych aspektów gry. W.A.T.E.R. będzie trójwymiarową grą z gatunku action/strategic. Akcja zostanie osadzona na Ziemi, w brutalnym świecie przyszłości. Nie znajdziemy tu żadnych obcych, potworów, krwawych bestii, super bohaterów i mocy, tu wszystko będzie realne.

Na skutek coraz silniejszego oddziaływania słońca Ziemia przemieniła się w suchą i jałową pustynię, praktycznie cała woda wyschła, a niegdyś potężna i rozwinięta ludzka cywilizacja zamieniła się w dwie grupki ocalałych. Rywalizują one ze sobą o ostanie skupiska lodu jakie przetrwały i mogą zapewnić przeżycie. Jak widać akcja toczy się w brutalnym, pozbawionym reguł świecie, w którym nie liczą się już więzy rodzinne – liczy się tylko woda. Rozgrywka nie będzie podzielona na szereg etapów, w których musimy wykonać jakieś bezmyślne zadanie. Wręcz przeciwnie gracz wkroczy w dynamiczny świat, gdzie wszystko będzie naturalne reagowało na jego poczynania, tzw. interakcja na niespotykaną skalę oczywiście z bogatą fabułą.

W.A.T.E.R. będzie posiadał rozbudowany tryb multiplayer, oraz co ciekawe nie wiadomo do końca czy gra będzie wykorzystywała engine Unreal’a. Data wydania – rok 2004 jest niestety jak najbardziej aktualna – szef firmy tłumaczy, że nie może wydać produktu niedopracowanego, który nie jest całkowitym odzwierciedleniem jego wizji. Prawdopodobnie pierwsze materiały gry zostaną przedstawione „za zamkniętymi drzwiami” na następnych targach E3.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej