autor: Marcin Skierski
Wasteland 2 wykorzysta silnik graficzny Unity
Silnik graficzny Unity był dotychczas używany przede wszystkim w produkcjach przeglądarkowych. Tę technologię wykorzysta również Wasteland 2. Brian Fargo zapewnił jednak, że na pewno nie będzie to gra przeglądarkowa.
Studio inXile Entertainment zatrudni utalentowanych inżynierów mających doświadczenie z pracą przy silniku Unity. Okazuje się, że nadchodząca gra Wasteland 2 zostanie stworzona właśnie przy użyciu tej technologii.
Stosowne ogłoszenie pojawiło się na oficjalnym forum Wasteland 2. Chociaż w jego treści nie pojawia się informacja, że silnik Unity będzie napędzał Wasteland 2, to takiego potwierdzenia doczekaliśmy się za pośrednictwem twitterowego konta Briana Fargo. Zapowiedział on również, że w najbliższych tygodniach doczekamy się pierwszych screenów z gry.
Unity jest silnikiem graficznym pozwalającym tworzyć trójwymiarowe gry wideo lub animacje renderowane w czasie rzeczywistym. Produkcje opracowywane przy użyciu tej technologii mogą trafić na PC, Maca, PlayStation 3, Xboksa 360, Wii, iPada, iPhone’a oraz urządzenia mobilne z systemem Android. Do tej pory silnik Unity był kojarzony z grami przeglądarkowymi, bo wykorzystano go w takich tytułach jak Tiger Woods PGA Tour Online, czy Battlestar Galactica Online. Brian Fargo już teraz zapewnił jednak, że Wasteland 2 nie będzie przeglądarkową produkcją.
Wasteland 2 to kontynuacja postapokaliptycznej gry RPG z 1988 roku. Na temat drugiej odsłony nie znamy jeszcze zbyt wielu szczegółów. Wiadomo tylko, że produkcja będzie zawierać sporą dawkę przemocy, gracze stworzą swoją drużynę od podstaw, a akcję będą obserwować prawdopodobnie z izometrycznego punktu widzenia. Tytuł będzie dostępny m.in. w polskiej wersji językowej.