autor: Michał Kowalski
Wasteland 2 osiągnął wyznaczoną kwotę 900 tys. dolarów na serwisie Kickstarter
Brian Fargo i jego studio, inXile Entertainment, otrzymali już ponad 900 tys. dolarów na produkcję gry Wasteland 2. Za kolejne wpłaty producent chce wzbogacić produkcję i przenieść ją na inne platformy.
Wczoraj informowaliśmy, że studio inXile Entertainment zebrało na serwisie Kickstarter 570 tys. dolarów, które przeznaczone zostaną na produkcję Wasteland 2 – kontynuacji gry RPG z 1988 roku, rozgrywającej się w post-apokaliptycznym świecie. Dzisiaj natomiast możemy z przyjemnością zakomunikować, że sequel gry sprzed 14 lat na pewno powstanie. Brain Fargo, założyciel studia inXile Entertainment i współtwórca Wasteland, uzyskał założoną sumę 900 tys. dolarów.
Pomimo osiągnięcia wyznaczonego przez deweloperów pułapu, gracze wciąż chętni są do podzielenia się swoimi pieniędzmi w zamian za możliwość ujrzenia kontynuacji tytułu z 1988 roku na sklepowej półce. Za środki finansowe, które przekroczą sumę 900 tys. dolarów, studio zobowiązuje się do wzbogacenia gry o nowe mapy, zadania i wątki fabularne, a także do stworzenia edycji Wasteland 2 przeznaczonych na inne platformy sprzętowe. Dodatkowo twórcy obiecują, że jeżeli zbiórka osiągnie 1,5 miliona dolarów, to stworzą wersje na Linuxa i Maca.
Serwis Kickstarter pozwala na utworzenie zbiórki pieniędzy na określony cel (np. wydanie książki, komiksu czy zorganizowanie wystawy zdjęć). Wszyscy, którzy chcą wesprzeć zaproponowany projekt, mogą wpłacić odpowiednią kwotę. Pomysłodawcy określają sumę, za którą są w stanie wprowadzić w życie swoją propozycję – jeżeli pułap nie zostanie osiągnięty, pieniądze wracają do właścicieli. Oprócz satysfakcji i możliwości ujrzenia efektu działań inicjatorów zbiórki, wpłacający otrzymują czasem od nich specjalne korzyści (w przypadku gier komputerowych są to np. dodatkowe przygody czy umiejętności bohaterów, plakaty, rysunki używane w czasie produkcji itp.).
Fargo poinformował także o kilku szczegółach, związanych z produkcją i rozgrywką w Wasteland 2:
- twórcy skłaniają się ku wprowadzeniu izometrycznego punktu widzenia (ale wciąż rozważają opinie fanów na ten temat),
- gra będzie zawierać sporą dawkę przemocy,
- gracze będą mogli stworzyć swoją drużynę od podstaw (jak w Wasteland lub Icewind Dale), wybrać postaci stworzone przez producentów jak również dołączyć do niej NPC spotkanych w trakcie rozgrywki.
Fargo wspomniał, że dla studia niezwykle istotne będą uwagi i sugestie graczy, dotyczące tworzenia oraz ostatecznego kształtu Wasteland 2. Żeby ułatwić fanom dzielenie się swoimi opiniami, stworzone zostało specjalne forum, na którym można wpisywać pomysły, propozycje i życzenia związane z kontynuacją gry z 1988 roku. Współpraca ze środowiskiem miłośników tego tytułu jest ważna dla Briana Fargo, ponieważ, jak napisał na swoim koncie na Twitterze, „wszyscy jesteście teraz moimi szefami”.
Studio inXile Entertainment jest kolejnym deweloperem, który skorzystał z możliwości oferowanych przez serwis Kickstarter. Dołączył tym samym do zespołu Double Fine, które na swój tytuł Double Fine Adventure zebrał ponad 3,3 miliona dolarów. Sukces tego producenta jest niezwykle spektakularny – zebrane środki finansowe przekroczyły o 2,9 miliona dolarów zakładaną przez studio Tima Schafera sumę wystarczającą do wyprodukowania gry (400 tys. dolarów).