autor: Michał Jodłowski
Warcraft: Armies of Azeroth – remake Warcrafta III na silniku StarCrafta II
W przygotowaniu znajduje się modyfikacja do gry StarCraft II, która wskrzesza legendarną trzecią odsłonę serii Warcraft. Mod ma zachować to, co najlepsze, ze swojego pierwowzoru i wzbogacić rozgrywkę o nową zawartość oraz pomniejsze techniczne usprawnienia.
Wszystkich fanów serii WarCraft w klasycznym, RTS-owym wydaniu z pewnością uraduje dzisiejsza wieść o tym, że grupa miłośników-zapaleńców pracuje nad modem do StarCraft II będącym remake’iem kultowego WarCrafta III. Twórcy planują zachować wszystko to, co stanowiło o świetności pierwowzoru (balans rozgrywki, styl graficzny), następnie technicznie go odświeżyć i udoskonalić, a także wzbogacić o nową zawartość (jednostki, bohaterowie, budynki itp.). Modderzy zapowiadają również, że wszyscy ich koledzy po fachu otrzymają możliwość tworzenia modów i map w warcraftowym stylu. Niestety, żadne konkretne terminy ani nawet orientacyjne daty nie zostały jeszcze podane, więc pozostaje tylko uzbroić się w duże pokłady cierpliwości. Na osłodę pozostaje niewielka galeria screenshotów z moda oraz jego pierwszy zwiastun, który obejrzeć można poniżej.
Wszystkim zainteresowanym polecamy śledzenie profilu WarCraft: Armies of Azeroth w serwisie Facebook, gdzie twórcy zamieszczają wszelkie informacje i multimedia związane z postępem prac.
WarCraft III: Reign of Chaos to strategiczna gra czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana w 2002 przez firmę Blizzard Entertainment. Gra jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z poprzednika – WarCraft II: Tides of Darkness wraz z dodatkiem Beyond the Dark Portal – i skupia się na inwazji Płonącego Legionu na krainę Azeroth. W 2003 roku ukazało się pełnoprawne rozszerzenie, The Frozen Throne, które jest fabularną kontynuacją podstawowej edycji WarCrafta III. Warto także pamiętać, że hitowa gra Dota 2 zaczynała swoją ekspansję jako warcraftowy mod o nazwie Defense of the Ancients (DotA).