Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2024, 19:59

autor: Michał Harat

Walka z „anomaliami” trwa, STALKER 2 dostał trzecią aktualizację. GSC Game World wreszcie poprawiło sterowanie

Twórcy S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla opublikowali kolejną aktualizację, oznaczoną numerem 1.0.3. Patch usuwa krytyczne błędy, poprawia sterowanie oraz wprowadza niewielkie zmiany w misjach i zachowaniu AI.

Źródło fot. GSC Game World
i

Po poprawkach wprowadzonych kilka dni temu w aktualizacji 1.0.2, twórcy gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla nie zwalniają tempa i publikują kolejną łatkę. Najnowszy patch o numerze 1.0.3 eliminuje kilka krytycznych błędów i usprawnia sterowanie. O kontrowersyjnym systemie A-Life 2.0 nie ma jednak w jego opisie ani jednej wzmianki – na to przyjdzie nam poczekać pewnie znacznie dłużej.

Choć lista zmian nie jest szczególnie obszerna, to ucieszyć może fakt, że pozbyto się licznych problemów wywołujących crashe systemu oraz – po uwzględnieniu licznych opinii graczy – dostosowano też parametry sterowania. Znacznie zredukowano też input lag na domyślnych ustawieniach (wyłączono automatyczne wygładzanie i przyspieszanie ruchów myszy, a czułość kamery i celowania zwiększono).

Twórcy z ukraińskiego studia GSC Game World naprawili sporo misji głównych i pobocznych, które wcześniej przysparzały graczom dużo nerwów (wymieniono ich 7). Ulepszono też AI – ciała mutantów mają się już nie bugować, a NPC nie powinni teraz blokować drzwi w niektórych misjach.

Małej zmiany doczekał się też balans gry – niektóre rodzaje wcześniej niedostępnej amunicji teraz powinny być już gdzieniegdzie dostępne do kupienia.

Twórcy zapewniają, że prace nad „anomaliami” trwają nieprzerwanie, a ich celem jest uczynienie Zony miejscem bardziej przyjaznym dla graczy. Studio zachęca również do zgłaszania zauważonych błędów, co pomoże w przyszłości wprowadzać kolejne łatki.

Dziękujemy za Wasze wsparcie. Będziemy nadal pracować nad kolejnymi aktualizacjami, czytać Wasze komentarze i opinie oraz naprawiać „anomalie”, jeśli się pojawią. Jeśli je wykryjecie — zgłaszajcie je do naszego Centrum Wsparcia Technicznego. Dzięki temu szybciej zbadamy Wasz przypadek i wprowadzimy poprawki.

  1. STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja w przygotowaniu. Gra, którą kocha się pomimo wad
  2. Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej