W Redfall możemy grać solo, ale nie offline; gracze są źli
Redfall od Arkane Studios będzie wymagał stałego połączenia z Internetem – nawet do grania w tryb single player. W społeczności zawrzało.
Nowy gameplay z Redfalla – któremu towarzyszyło ujawnienie daty premiery gry – spotkał się z dość ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Teraz jednak Arkane Studios i Bethesda niejako wylały im na głowy kubeł zimnej wody. W świeżo zaktualizowanym FAQ na stronie produkcji widnieje bowiem informacja, że Redfall będzie wymagał stałego połączenia z Internetem – nawet jeśli zdecydujemy się na zabawę w pojedynkę.
Z jednej strony od początku mogło się to wydawać oczywiste, skoro gra była projektowana głównie z myślą o 4-osobowym sieciowym trybie kooperacji. Z drugiej będzie to niewątpliwie spore utrudnienie dla wielu osób – zwłaszcza takich, które nie mają szybkiego łącza internetowego.
Nic zatem dziwnego, że społeczność się oburzyła. Pytanie, czy nie do przesady? Część graczy stwierdziła bowiem, że mimo, iż Arkane Studios jest jednym z ich ulubionych deweloperów, decyzja ta skreśla Redfalla w ich oczach. Inni zastanawiają się, po co w takim razie do gry dodano antypirackie zabezpieczenie Denuvo, które może zauważalnie wpłynąć na jej wydajność.
Ponadto do zagrania w Redfalla niezbędnie będzie posiadanie (lub utworzenie) konta na platformie Bethesda.net, które następnie należy połączyć z profilem Xbox lub Steam. Do zabawy w trybie kooperacji na konsoli Microsoftu konieczne okaże się oczywiście wykupienie usługi Xbox Live Gold (wchodzącej w skład abonamentu Xbox Game Pass Ultimate).
Dla przypomnienia dodam, że premierę Redfalla zaplanowano na 2 maja 2023 roku. Gra zmierza na PC oraz XSX/S i od dnia debiutu będzie dostępna w usłudze PC/Xbox Game Pass.