autor: Patryk Kubiak
Nowe nagrody za dobre zachowanie w LoL-u. Riot zaktualizuje system Honoru
Riot Games planuje aktualizację Honoru, czyli systemu oceniania zachowania graczy. Wśród nowości przewidziano m.in. nagrody dla tych, którzy będą powstrzymywali się od psucia innym rozgrywki.
- Riot Games chce usprawnić działanie systemu Honor w League of Legends, który odpowiada za nagradzanie i karanie graczy za ich zachowanie;
- aktualizacja ma na celu zwiększenie zaangażowania „zwykłych” graczy w dbanie o porządek podczas rozgrywki poprzez przyznawanie im atrakcyjnych profitów.
Studio Riot Games szuka księżniczek oraz książąt na białych koniach. I absolutnie nie jest to szyderstwo. Deweloperzy League of Legends zwiększą znaczenie systemów behawioralnych obecnych w grze, by gracze sami bardziej zadbali o bezkonfliktową rozgrywkę. W specjalnym komunikacie do graczy zwróciła się TimTamMonster, główna producentka w zespole systemów behawioralnych.
Większość z nas ma Honor
Jak przekonuje członkini studia, znakomita część graczy popełniających „wykroczenia” w LoL-u to nie recydywiści, a osoby, którym puszczają nerwy w jednostkowych przypadkach.
Dane pokazują, że tylko 5 proc. graczy regularnie powtarza szkodliwe zachowania. Oczywiście tych graczy należy zdecydowanie karać i stale będziemy ulepszać nasze systemy w tym kierunku. Natomiast pozostałe 95 proc. to zwykli gracze, których czasem dopada irytacja i to oni są przedmiotem 86 proc. zgłoszeń.
Mówiąc prościej, niemal wszystkie zgłoszenia dotyczą przeciętnych graczy, którzy z reguły zachowują się poprawnie.
Statystyki przytoczone przez pracownicę Riot Games jasno wskazują więc, że jeżeli podczas gry spotykamy się z toksycznym zachowaniem, najczęściej odpowiada za nie „zwykły” gracz, a nie ktoś, kto lubuje się w nagminnym psuciu zabawy innym.
Studio chce wyciągnąć z powyższych informacji wnioski. Wraz z nadchodzącą aktualizacją Riot skupi się na wyeliminowaniu niewłaściwych postaw wśród przedstawicieli owej większości graczy. Deweloperzy wierzą, że pomoże w tym rozszerzenie systemu nagród, a nie kar.
SYSTEMY BEHAWIORALNE W LEAGUE OF LEGENDS
Mechanizmy te w produkcji Riot Games funkcjonują od dawna. Zadebiutowały w 2012 roku, trzy lata po premierze League of Legends. Twórcy nazwali je Honorem. Jest to zbiór schematów pozytywnego i negatywnego oceniania graczy tak po meczach, jak i po całych sezonach.
Ostatnia poważna aktualizacja Honoru miała miejsce w 2018 roku. Od tego czasu doczekał się on kilku mniejszych zmian, niewpływających na jego fundamentalną strukturę.
Sami autorzy gry wskazują we wspomnianym wyżej komunikacie, że przez brak usprawnień znaczenie Honoru wśród użytkowników spadło.
Życzliwość za profity
Co więc obiecują deweloperzy z Riotu za dobre postępowanie? Oddajmy głos TimTamMonster:
W tym roku uzupełnimy nagrody o nowe, specjalne efekty wizualne Powrotu dla graczy z piątym poziomem Honoru oraz tych, którzy zostali nagrodzeni Honorem w swojej ostatniej grze przez gracza spoza grupy lub dwóch graczy z umówionej grupy. Podobnie jak w przypadku specjalnego Powrotu Pretendenta, będziecie mogli chwalić się specjalnym, nowym Powrotem za honorową grę.
Czym jest Powrót? To czar pozwalający graczowi na teleportację do bazy podczas meczu. To jednak nie koniec nagród.
„Riot nigdy nie stworzy specjalnej nowej skórki tylko na potrzeby systemu Honoru”. Zaraz, zaraz… Przecież właśnie to robimy! Ciężko pracujemy nad wyjątkową skórką wręczaną na zakończenie sezonu tylko tym graczom, którzy osiągną piąty poziom Honoru. Dzięki tym ekskluzywnym nagrodom będziecie mogli w nowy sposób zadawać szyku w grze – poza korzystaniem z istniejących już skórek, Barw i innych nagród Honoru.
TimTamMonster informuje również, że zwiększy się zainteresowanie deweloperów obrażaniem słownym w „Lidze Legend”. Nie podano tu szczegółów, poza tym, że Riot spodziewa się w wyniku zaplanowanych działań aż dziesięciokrotnej „poprawy sytuacji w tym obszarze”.
Na koniec producentka apeluje, by wszyscy użytkownicy LoL-a powstrzymali się od szkodliwego zachowania, „starając się być takimi graczami, z jakimi sami chcieliby grać”.