autor: Michał Markocki
Valve prezentuje nowe możliwości silnika Source
Firma Valve Software postanowiła zaprezentować za pośrednictwem portalu Steamgames.com nowe możliwości silnika graficznego Source. Nowy moduł engine’u ma zdaniem twórców stanowić przełom w animacji ruchów twarzy.
Firma Valve Software postanowiła zaprezentować za pośrednictwem portalu Steamgames.com nowe możliwości silnika graficznego Source. Nowy moduł engine’u ma zdaniem twórców stanowić przełom w animacji ruchów twarzy.
Silnik Source wykorzystuje najnowsze osiągnięcia w technologii graficznej na PC i w grach wideo. Został on użyty po raz pierwszy 3 lata temu w klasycznej grze FPS - Half-Life 2. Od tamtej pory jest stopniowo rozbudowywany i wykorzystywany w tytułach dystrybuowanych przez serwis Steam. Dzięki wspomnianemu powyżej udoskonaleniu poziom animacji twarzy może dorównać poziomowi prezentowanemu w produkcjach telewizyjnych. Można to zobaczyć w clipie promującym grę Team Fortress 2. Powyższy tytuł będzie równocześnie debiutem modułu Source, odpowiadającego za animację ruchów twarzy. Clip pod tytułem „Team Fortress 2: Meet the Heavy Movie” jest do obejrzenia tutaj.
Team Fortress 2 jest częścią składową tytułu Half-Life 2: Episode 2. Jest to pierwszoosobowa strzelanka, przeznaczona do gry zespołowej, gdzie istotna jest odpowiednia taktyka i ścisła współpraca. Mamy do wyboru 9 postaci, z których każda ma swoje ogromne zalety, jak i poważne wady. Poszczególne cechy postaci zostały wyolbrzymione w ich wyglądzie (jedne są przesadnie umięśnione, inne przeraźliwie chude), co dodaje grze elementu humorystycznego.