Uznana postapokaliptyczna gra survivalowa wprowadza bardzo ważną zmianę w mechanice rabowania budynków. Teraz w Project Zomboid będzie łatwiej o zasoby
Najnowszy update Project Zomboid: Build 42 wprowadził zmiany m.in. w kwestii obrabowanych budynków.

Popularna i ceniona postapokaliptyczna gra survivalowa Project Zomboid otrzymała kolejny update do niestabilnego Buildu 42. Aktualizacja oznaczona numerem 42.4.0 wprowadziła wiele przydatnych funkcji, ale z punktu widzenia graczy najciekawsza może być zmiana dotycząca obrabowanych budynków.
O ile sama koncepcja ocaleńców, którzy plądrują poszczególne zabudowania w poszukiwaniu zapasów, jest bardzo ciekawa, o tyle gameplayowo nie była ona dostatecznie dobrze wykonana. Problem stanowiło to, że budynki bardzo często okazywały się być ogołocone z zawartości zdecydowanie zbyt szybko, a gracze, którzy do nich docierali, odchodzili z pustymi rękami.
Twórcy ze studia The Indie Stone postanowili w końcu zająć się tym frustrującym elementem i we wspomnianym updacie zmniejszyli o połowę liczbę budynków, które mogą paść ofiarą szubrawców.
Z informacji opublikowanych na Steamie dowiadujemy się również, że piwnice będą teraz rzadziej plądrowane niż obszary naziemne. Oznacza to, iż gracze poszukujący zapasów powinni kierować się właśnie tam.
Co ciekawe, aby przekonać się, że dany budynek został obrabowany, wcale nie musimy już wchodzić do środka. O tym, iż zapasy zostały zabrane przez innych ocalałych dowiemy się dzięki powybijanym oknom i wyważonym drzwiom.
Jeśli jednak zaryzykujemy i udamy się do splądrowanego budynku, w środku możemy natrafić na „zombiaka” wyposażonego w plecak odebrany ocalałemu, który został przez niego przyłapany na rabunku. W przypadku zabicia nieumarłego zawartość plecaka trafi w nasze ręce.
Deweloperzy podkreślają jednak, że owe zombie pojawiają się rzadko, ale ich obecność ma w pewien sposób zrekompensować graczom rozczarowanie wywołane splądrowanym budynkiem.
Warto jeszcze wspomnieć, że update 42.4.0 wydłuża czas, w którym zabudowania przeznaczone do rabunku zostaną całkowicie ogołocone. Dotychczasowe okno wynoszące 56 dni w grze zostało zwiększone do 90 dni.