Popularny survival Project Zomboid Build 42 w niestabilnej wersji wprowadza ważną zmianę do craftingu
Trzecia aktualizacja wersji beta Project Zomboid wprowadza kolejne ważne nowości do testów Build 42 tego popularnego survivalu.

Project Zomboid otrzymał kolejną aktualizację w ramach beta-testów wersji 42 (Build 42).
Nowa ogromna aktualizacja popularnego nieumarłego survivalu zadebiutowała w „niestabilnej wersji” w połowie grudnia 2024 roku, ale nie oferowała wszystkiego, co otrzymają gracze po właściwej premierze uaktualnienia. Jednakże od tego czasu twórcy ze studia The Indie Stone wypuścili dwa patche, które wzbogaciły betę PZ o kolejne funkcje.
Nie inaczej jest w wersji 42.3.0. Nowy patch daje graczom przedsmak zmian w systemie craftingu, które pozwolą odtworzyć przepisy tworzenia przedmiotów z gotowych obiektów. To tylko „pierwszy szkic” tej mechaniki, ale dzięki temu gracze nie będą zdani wyłącznie na łaskę losowości (czytaj: liczenie, że trafią na potrzebną im „recepturę” w świecie gry).
Oprócz tego graczy ucieszyły nowe rodzaje vanów, w tym mobilne biblioteki będące nowym sposobem na zdobycie książek umiejętności (skill book), jak również małe, ale istotne poprawki systemu celowania oraz balansu (m.in. natychmiastowy dostęp do wybranych przepisów dla wybranych klas). Oczywiście są też usprawnienia związane z techniczną warstwą gry (załatano m.in. błąd uniemożliwiający instalację zbieraczy deszczówki / rain collectors).
Pełną listę poprawek znajdziecie we wpisie, który zespół The Indie Stone opublikował na Steamie oraz oficjalnym forum dewelopera.