Postapokaliptyczna gra survivalowa pozwala na własne życzenie stawić czoła sprytnym i brutalnym bandytom. To zasługa oddanego gracza Project Zomboid: Build 42
Bandit Creator to nowa modyfikacja do Project Zomboid: Build 42, która – jak sama nazwa wskazuje – pozwala dostosować wygląd i umiejętności naszych przeciwników.

Jeśli poziom trudności Project Zomboid: Build 42 nie stanowi już dla Was większego wyzwania, to polecam skorzystać z fanowskiej modyfikacji zatytułowanej Bandit Creator. Dzieło autorstwa Slayera – gracza, któremu zawdzięczamy m.in. projekt Week One – to rozszerzenie moda Bandits, które pozwala w pełni dostosować naszych przeciwników w grze.
Z opisu modyfikacji dostępnej w warsztacie Steama wynika, że Bandit Creator nie tylko pozwala spersonalizować wygląd (strój, kolor skóry etc.), ale także statystyki i mocne strony wrogich jednostek. Co więcej, twórca daje nam wolną rękę w kwestii wpływania na sztuczną inteligencję bandytów. Dzięki temu możemy dostosować chociażby ich skuteczność w tropieniu nas.
Warto wspomnieć, że podobnie jak w przypadku tworzenia własnej postaci, możemy przyznać każdemu przeciwnikowi trzy unikalne zdolności. Ponadto Bandit Creator oferuje kilka archetypów postaci. Oto przykładowe z nich:
- niszczyciel – szybko niszczy barykady / drzwi, nosi ze sobą dodatkowe narzędzia;
- elektryk – sabotuje generatory i urządzenia elektryczne, przenosi narzędzia;
- kucharz – kradnie lub sabotuje uprawy, przenosi jedzenie;
- zarażony – może ugryźć gracza jak zombie, z tymi samymi konsekwencjami;
- mechanik – sabotuje samochody i kradnie paliwo, przewozi narzędzia i kanister z gazem;
- zwiadowca – porusza się szybciej niż inni.
Slayer ujawnił także inne archetypy, które zostaną wprowadzone w późniejszym czasie. Jednym z nich jest np. zabójca, który zbliża się cicho i niezauważenie. Ponadto może pozbawić życia jednym ciosem.
Twórca podkreśla, że modyfikacja Bandit Creator na razie kompatybilna jest tylko z Buildem 42 gry. „Wkrótce” gotowy będzie także wariant moda działający na Buildzie 41.