autor: Zuzanna Domeradzka
Mapy w popularnej postapokaliptycznej grze survivalowej przeszły małą rewolucję. To zmiana, na którą fani Project Zomboid czekali od ponad 11 lat
Najnowszy update do gry Project Zomboid wprowadził bardzo przydatną funkcję. Twórcy wyjaśnili, na czym polega zmiana względem map w popularnym survivalu.
W tym tygodniu popularna i ceniona postapokaliptyczna gra survivalowa (spośród ponad 266 tys. recenzji produkcji na Steamie aż 94% jest pozytywnych) Project Zomboid otrzymała spory update o numerze 42.1.0. Wprowadził on wiele przydatnych funkcji, lecz nie wszyscy gracze mogli zdawać sobie sprawę z obecności nowinki dotyczącej map.
Serwis PCGamesN przeprowadził rozmowę z przedstawicielami odpowiedzialnego za Project Zomboid studia The Indie Stone, którzy przybliżyli działanie tzw. systemu „,map seed”. Jeśli zwracacie uwagę na detale, to pewnie zauważyliście, że na ekranie sesji wyświetla się teraz informacja o „ziarnie”, czyli unikalnym kodzie dla mapy, który powiązany jest z generowaniem świata.
W innych grach z losowymi poziomami (np. w Minecrafcie) taki kod może się przydać w momencie, gdy chcemy udostępnić znajomym ciekawie wygenerowaną mapę. W Project Zomboid nie jest inaczej, natomiast to, co zapisano w owym kodzie i co jest przenoszone do innej sesji, zostało konkretnie określone przez twórców.
[System – dop. red.] definiuje generowanie poza oryginalną mapą, w tym lokalizację drzew, trawy i obszarów podziemnych. Kopiując „seed” z innej sesji, otrzymamy takie same rozłożenie tego typu elementów, w tym typ piwnic.
Tak więc „seed” mapy zapisze informacje o podziemnych kryjówkach czy rozmieszczeniu flory. Tym, czego nie przeniesie, są losowe wydarzenia, na które można natrafić, przemierzając świat gry. Zalicza się do nich historie z mieszkań (tzw. „house story”) oraz te z zewnątrz (tzw. „car story”).
Znajomość kodu mapy może okazać się bardzo przydatna, jeśli znaleźliście dobrą kryjówkę w piwnicy, którą chcielibyście wykorzystać również w innej sesji. Być może w przyszłości twórcy jeszcze rozwiną tę funkcję, której brakowało od debiutu Project Zomboid.