Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2025, 13:47

autor: Adrian Werner

Ubisoft pomylił miesiące, więc na pierwszy gameplay z Anno 117 poczekamy dłużej. Na pocieszenie wyjaśniono, co zmieniło się w procesie tworzenia wysp

Autorzy Anno 117: Pax Romana podali nowy termin pokazu ujawniającego rozgrywkę oraz opowiedzieli o ulepszonych metodach tworzenia wysp w grze.

Źródło fot. Ubisoft
i

Anno 117: Pax Romana to gra, na którą czeka wielu fanów strategii ekonomicznych. Wielu z nich ostrzyło sobie zęby na zapowiedziany obszerny pokaz gameplaya. Niestety, ten odbędzie się później, niż planowano.

  1. W lutym autorzy informowali, że pokaz zostanie zorganizowany w kwietniu. Jak tłumaczą, wówczas pomylili się i przepraszają za ten błąd.
  2. Zamiast tego transmisja, na której zostanie ujawniona po raz pierwszy rozgrywka, odbędzie się w tygodniu rozpoczynającym się 19 maja tego roku.
  3. Za to 15 kwietnia zorganizowany zostanie stream, podczas którego autorzy omówią kilka elementów gry.

Wyspy w Anno 117 będziemy tworzyć inaczej

Na pociechę na oficjalnej stronie gry opublikowano nowy artykuł, w którym odpowiedzialny za projektowanie map artysta Björn Frechenhäuser wyjaśnił, jak zmienił się sposób tworzenia wysp w porównaniu z Anno 1800.

Autorzy już przy wcześniejszych odsłonach korzystali z własnego systemu proceduralnej kreacji wielu elementów map, ale do tej pory sam proces nakładania tekstur był całkowicie ręczny. To uległo zmianie w Anno 117, a przy okazji rozdzielczość tych tekstur zwiększono ze 128x128 na 512x512, dzięki czemu zaoferują one znacznie wyższy poziom detali.

Przygotowane przez autorów rozwiązania oferują system tzw. „map rozpryskowych”, generowanych razem z terenem, które wykorzystują algorytmy symulujące wpływ sił natury, takie jak erozja, wietrzenie termiczne, osadzanie, zużycie terenu i wiele innych. Wykorzystano także technologię displacement mapping, która sprawia, że tekstury mogą teraz zmieniać widoczny kształt obiektu, a nie jedynie go pokrywać.

Na górze gra bez displacement mappingu, na dole wersja korzystająca z tego rozwiązania. Źródło fot. Ubisoft. - Ubisoft pomylił miesiące, więc na pierwszy gameplay z Anno 117 poczekamy dłużej. Na pocieszenie wyjaśniono, co zmieniło się w procesie tworzenia wysp - wiadomość - 2025-04-10
Na górze gra bez displacement mappingu, na dole wersja korzystająca z tego rozwiązania. Źródło fot. Ubisoft.

W Anno 1800 budynki można było stawiać na terenach, które miały maksymalny spadek na poziomie 12 stopni. Aby zwiększyć różnorodność wizualną, w Anno 117 ten limit został podwojony – do 24 stopni.

Anno 117: Pax Romana zmierza na pecety i konsole Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w tym roku.

  1. Oficjalna strona serii
  2. Poznałem twórców Anno 117: Pax Romana – mają ciekawy pomysł na rzymski imperializm

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej