Ubisoft będzie karać graczy za nadużywanie skoku w darmowej strzelance XDefiant. Trwają poszukiwania „złotego środka”
Ubisoft będzie karać graczy za nadużywanie skoku w darmowej strzelance XDefiant. Trwają poszukiwania „złotego środka”.
AKTUALIZACJA:
Tom Henderson donosi, że w ciągu tygodnia od premiery XDefiant przyciągnęło 7,6 mln unikalnych graczy (tj. takich, którzy pobrali i przynajmniej raz uruchomili grę). Co ciekawe, prognozy Ubisoftu miały zakładać, że w odstępie miesiąca tytuł sprawdzi „zaledwie” 5 mln osób. Wygląda zatem na to, że oczekiwania Francuzów zostały mocno przebite. Ba, źródła Hendersona donoszą, iż do końca dnia zostanie osiągnięty próg 8 mln unikalnych odbiorców (przypomnijmy, że pierwszy milion miał „pęknąć” w ok. 2,5 godz., a 3 mln w dwa dni).
Oryginalna wiadomość
Premierowy sukces XDefiant pokazał, że nowe sieciowe strzelanki ciągle mogą rzucić wyzwanie tuzom gatunku, z popularnymi tytułami pokroju Call of Duty na czele. Rywalizacja z nimi to jednak niezmiennie duże wyzwanie, dlatego Ubisoft musi cały czas ulepszać swoje dzieło i wzbogacać je o nową zawartość.
Kolejnym elementem, nad którym pochylają się twórcy XDefiant, jest nadużywanie przez graczy tzw. „bunny hoppingu”, czyli przemieszczania się po mapach i unikania kul przeciwników za pomocą skakania. Będąca już swoistą plagą w XDefiant technika jest mocno krytykowana przez społeczność fanów. Ich zdaniem odbiera on całą przyjemność z gry.
W związku z tym Ubisoft planuje wprowadzić kary dla osób, które nadużywają skakania. Jeden z twórców XDefiant, Patrick „Aches” Price (były e-sportowiec), napisał w serwisie X, że zespół ukróci ten proceder „jak najszybciej” poprzez wprowadzenie „zakłóceń celowania”. Jednocześnie zapewnił, że studio nie zamierza całkowicie zakazywać tego typu technik, a jedynie znaleźć „złoty środek” w ich stosowaniu.
Zamierzamy karać graczy za nadużywanie skakania i kucania, aktywując w ich wypadku „bujający się” celownik. Wyłączyli to po naszych testach, podczas których wprowadziliśmy kilka niezbędnych poprawek, i niestety nie zdążyliśmy przywrócić tego rozwiązania przed premierą. Zapewniamy jednak, że wprowadzimy je ponownie jak najszybciej. Absolutnie chcemy, aby gracze mogli korzystać ze wszystkich mechanik w naszej grze i nie czuli się ograniczani – ale powinien istnieć złoty środek między zamierzonym użyciem a spamowanie takimi technikami i chcemy to zrobić dobrze – czytamy w poście.
Gdy twórcy opanują sytuację związaną ze skakaniem, być może na cel wezmą snajperów, którzy według graczy są zbyt odporni i skuteczni. Kolejnym problemem, o którym już wspominaliśmy w jednej z poprzednich wiadomości, jest wadliwy system rejestrowania trafień, czyli tak zwany hitreg. Fani zauważają, że pociski trafiające graczy już schowanych za przeszkodami lub znajdujących się za rogiem to zbyt częste zjawisko w XDefiant.