Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 września 2024, 12:30

„Gra absolutnie nie umiera”. Ubisoft nie porzuci XDefiant i przedstawia plany rozwoju

Twórcy XDefiant przedstawili mapę drogową i zapowiedzieli zmiany, które trafią do gry w następnych trzech sezonach.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Ubisoft nie spisuje XDefiant na straty. Twórcy darmowej strzelanki francuskiego wydawcy zaktualizowali plany rozwoju gry w pierwszym roku, czyli w ramach kolejnych trzech sezonów. Infografikę udostępniona we wpisie zamieszczonym serwisie X uzupełnia artykuł opublikowany na oficjalnym blogu gry.

Plan rozwoju XDefiant na pierwszy rok.Źródło: Ubisoft.

Netcode i hitreg do poprawki, progresja w drodze

Twórcy zapowiedzieli dalsze poprawki kodu sieciowego i systemu rejestrowania trafień (czyli „hitregu”). Deweloperzy pracowali na tym od premiery, ale zdają sobie sprawę, że zostało jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego zespół inżynierów odpowiedzialny za przebudowę tych elementów został powiększony i zajmuje się doprowadzeniem ich do porządku. To samo dotyczy anti-cheata.

Poza tym w planach są debiuty trybu Prestiżu oraz prywatnych serwerów – ale dopiero w 3. sezonie. Część graczy nie jest z tego zadowolona, podobnie jak z braku paru „podstawowych” opcji w grach rankingowych. Niemniej część innych informacji budzi bardziej pozytywne reakcje.

XDefiant nie umiera

Co jednak zdziwiło graczy, to uwzględnienie czwartego sezonu gry na „mapie drogowej”. Niedawno pojawiły się bowiem doniesienia, jakoby wyniki XDefiant nie zadowalały Ubisoftu, a gra straciła większość graczy. Część osób miała więc spore obawy co do przyszłości tej strzelanki.

Tymczasem nie dość, że twórcy zdają się wybiegać z planami w dalszą przyszłość, to jeszcze oficjalnie zapewnili: „Nie, gra w żadnym razie nie umiera”. Tak, takie stwierdzenie znalazło się we wpisie opublikowanym na blogu Ubisoftu.

Producent wykonawczy Mark Rubin stwierdził, że XDefiant radzi sobie dobrze. Zespół zdaje sobie sprawę z braków gry (w tym bardziej rozbudowanego systemu progresji i kodu sieciowego, o których wspomnieliśmy wcześniej), ale twórcy chcą się nimi zająć, by tytuł radził sobie jeszcze lepiej.

Take zapewnienie nie uspokoiło wszystkich fanów. Część internautów przytacza ambitne plany rozwoju Anthem – plany, których nigdy nie zrealizowano. Do tego jest bardziej świeży przykład w postaci Concorda, który również otrzymał sporą mapę drogową. Aczkolwiek, jak wielkim pesymistą by nie być, XDefiant stanowczo nie radzi sobie tak źle, jak produkcja Firewalk Studios.

  1. Darmowe strzelanki – 15 najlepszych strzelanin za darmo na PC

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej