„Gra absolutnie nie umiera”. Ubisoft nie porzuci XDefiant i przedstawia plany rozwoju
Twórcy XDefiant przedstawili mapę drogową i zapowiedzieli zmiany, które trafią do gry w następnych trzech sezonach.
Ubisoft nie spisuje XDefiant na straty. Twórcy darmowej strzelanki francuskiego wydawcy zaktualizowali plany rozwoju gry w pierwszym roku, czyli w ramach kolejnych trzech sezonów. Infografikę udostępniona we wpisie zamieszczonym serwisie X uzupełnia artykuł opublikowany na oficjalnym blogu gry.
Netcode i hitreg do poprawki, progresja w drodze
Twórcy zapowiedzieli dalsze poprawki kodu sieciowego i systemu rejestrowania trafień (czyli „hitregu”). Deweloperzy pracowali na tym od premiery, ale zdają sobie sprawę, że zostało jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego zespół inżynierów odpowiedzialny za przebudowę tych elementów został powiększony i zajmuje się doprowadzeniem ich do porządku. To samo dotyczy anti-cheata.
Poza tym w planach są debiuty trybu Prestiżu oraz prywatnych serwerów – ale dopiero w 3. sezonie. Część graczy nie jest z tego zadowolona, podobnie jak z braku paru „podstawowych” opcji w grach rankingowych. Niemniej część innych informacji budzi bardziej pozytywne reakcje.
XDefiant nie umiera
Co jednak zdziwiło graczy, to uwzględnienie czwartego sezonu gry na „mapie drogowej”. Niedawno pojawiły się bowiem doniesienia, jakoby wyniki XDefiant nie zadowalały Ubisoftu, a gra straciła większość graczy. Część osób miała więc spore obawy co do przyszłości tej strzelanki.
Tymczasem nie dość, że twórcy zdają się wybiegać z planami w dalszą przyszłość, to jeszcze oficjalnie zapewnili: „Nie, gra w żadnym razie nie umiera”. Tak, takie stwierdzenie znalazło się we wpisie opublikowanym na blogu Ubisoftu.
Producent wykonawczy Mark Rubin stwierdził, że XDefiant radzi sobie dobrze. Zespół zdaje sobie sprawę z braków gry (w tym bardziej rozbudowanego systemu progresji i kodu sieciowego, o których wspomnieliśmy wcześniej), ale twórcy chcą się nimi zająć, by tytuł radził sobie jeszcze lepiej.
Take zapewnienie nie uspokoiło wszystkich fanów. Część internautów przytacza ambitne plany rozwoju Anthem – plany, których nigdy nie zrealizowano. Do tego jest bardziej świeży przykład w postaci Concorda, który również otrzymał sporą mapę drogową. Aczkolwiek, jak wielkim pesymistą by nie być, XDefiant stanowczo nie radzi sobie tak źle, jak produkcja Firewalk Studios.