Twórcy Witchfire myślą o opóźnieniu pierwszej dużej aktualizacji, bo boją się świątecznych wyprzedaży
Studio The Astronauts rozważa opóźnienie premiery pierwszej dużej aktualizacji do Witchfire. Zespół obawia się bowiem, że przeszłaby ona w grudniu niezauważona z powodu zimowych wyprzedaży.
We wrześniu we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Witchfire, czyli pierwszoosobowa strzelanka polskiego studia The Astronauts. Teraz twórcy poinformowali, że pierwsza duża aktualizacja, oferująca m.in. dwie nowe mapy, może ukazać się później niż to zapowiadano.
- Według pierwotnego planu ten patch (nazywany roboczo GGU) miał zadebiutować pod koniec listopada, ale twórcy ostrzegali od razu, że może zostać przełożony na grudzień.
- Opóźnienie to okazało się konieczne, gdyż skala aktualizacji została zwiększona. Jednak teraz autorzy nie są wcale pewni, czy grudzień przyniesie premierę łatki. Tym razem nie wynika to z potrzeby zapewnienia sobie dodatkowego czasu na ukończenie prac nad patchem. Zamiast tego studio The Astronauts obawia się, że GGU zostanie kompletnie przykryte przez zimowe wyprzedaże.
- Jak tłumaczą twórcy, w czasie gdy planują wypuszczenie aktualizacji, zarówno Steam, jak i Epic Games Store będą w trakcie zimowych wyprzedaży, które są największe w roku. Wydanie w tym okresie nowej gry skazuje ją na porażkę i studio The Astronauts zastanawia się, czy nie pogrzebie to także aktualizacji.
- Ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. Pracujący nad grą deweloperzy to branżowi weterani, ale Witchfire jest ich pierwszą produkcją wydaną we wczesnym dostępie, więc nie wiedzą, czy wydanie dużej aktualizacji w trakcie zimowych wyprzedaży to dobry, czy zły pomysł. Dlatego kilka następnych tygodni poświęcą analizie tej sytuacji i proszą o opinie samych graczy.
Przypomnijmy, że Witchfire trafiło do sprzedaży we wczesnym dostępie 20 września tego roku. Faza Early Access przeprowadzona zostanie wyłącznie na PC, później gra ma trafić na inne platformy sprzętowe. Obecnie produkcja dostępna jest wyłącznie w Epic Games Store.