Twórcy Terrarii wsparli finansowo konkurentów Unity: „Prosimy tylko o to, aby pozostali dobrymi ludźmi”
Twórcy Terrarii wspierają konkurencję Unity, nie szczędząc gotówki. Deweloper wystosował ważny apel.
W ostatnim czasie gamingową strefę Internetu zdominowała dyskusja wokół decyzji podjętej przez zarząd firmy Unity, producenta popularnego silnika do tworzenia gier. Chodzi oczywiście o opłaty, które miały być uiszczane przez deweloperów za każdą instalację ich gier. Co prawda zarząd zamierza zmienić niektóre z punktów mocno krytykowanej, nowej umowy, ale niesmak pozostał. Do krytyki dołączyli twórcy kultowej gry Terraria, którzy jednak poszli o krok dalej – postanowili znacząco wesprzeć konkurencję Unity i wystosowali ważny apel.
Twórcy Terrarii promują dwa darmowe silniki
Na oficjalnym profilu gry na X (Twitterze) pojawił się post, w którym studio Re-Logic odniosło się do ostatnich wydarzeń związanych z decyzją o pobieraniu dodatkowych opłat przez Unity. Deweloper przyznał, że choć sam nie korzysta z wymienionego silnika (poza kilkoma elementami wersji na konsole i urządzenia mobilne), to nie może milczeć, kiedy podejmowane są takie decyzje, i nawet gdyby Unity wycofało się ze swojego pomysłu, to nadszarpnięte zaufanie i tak byłoby trudno odbudować.
Twórcy Terrarii wymienili dwa opensource’owe silniki – Godot i FNA (w oparciu o które tworzą swoją produkcję), robiąc im tym samym sporą reklamę. Oświadczyli jednocześnie, że wesprą każdy z tych projektów jednorazową kwotą 100 tysięcy dolarów, a dodatkowo będą przekazywać twórcom po tysiąc dolarów miesięcznie (nie podano przez jaki okres). W zamian Re-Logic prosi jedynie, aby twórcy wspomnianych silników pozostali „dobrymi ludźmi i wspierali swoje oprogramowanie, by były potężne i łatwo dostępne dla deweloperów”.
Czym są Godot i FNA?
Godot i FNA to dwa opensource’owe silniki, czyli takie, których kod źródłowy jest otwarty i można go modyfikować i udostępniać na podstawie licencji. Same nazwy Godot i FNA mogą wielu graczom niewiele mówić i z pewnością nie są aż tak znane, jak Unity, ale powstało na nich sporo ciekawych gier niezależnych.