Twórcy RoboCopa mają na oku kilka dużych marek. Zdradzili też, że Rogue City powstało w 3 lata
W rozmowie z serwisem Exputer reżyser gry RoboCop: Rogue City, Piotr Łatocha, ujawnił kilka ciekawostek na temat jej rozwoju oraz planów studia Teyon na przyszłość.
O sukcesie gry RoboCop: Rogue City słyszał już niemal każdy gracz. Nikt jednak nie zdaje sobie sprawy, jak wiele ciężkiej pracy wykonali twórcy z polskiego studia Teyon, aby ich produkcja go odniosła. O kulisach powstawania owej strzelanki opowiedział redakcji serwisu Exputer jej reżyser, Piotr Łatocha.
- Deweloper ujawnił, że niezwykle trudne w stworzeniu tego tytułu było zachowanie właściwej równowagi rozgrywki. Autorzy starali się uchwycić toporność głównego bohatera przy jednoczesnym utrzymaniu odpowiedniej dynamiki strzelania etc.
- Wyzwaniem dla zespołu było również uczynienie z ikonicznej „spluwy” RoboCopa – pistoletu Auto-9 – narzędzia, które nie znudzi się graczom po kilku minutach zabawy. Łatocha podkreślił, że zespół odbył wiele rozmów w tej kwestii.
- Biorąc to pod uwagę, zaskakujący jest fakt, że cykl produkcyjny trwał tylko trzy lata.
- Co ciekawe, twórcy mieli jeszcze wiele pomysłów, które pragnęli umieścić w grze, ale ze względu na prawa autorskie nie mogli tego uczynić.
- Rozmawiając z dziennikarzami, Łatocha ujawnił, że nigdy nie brano pod uwagę, aby rozgrywka w RoboCop: Rogue City ukazana była z perspektywy trzeciej osoby. Deweloperom zależało, aby gracze mogli „wejść” w zmechanizowane ciało bohatera.
- Łatocha podkreślił, że za wyjątkiem potwierdzonego trybu Nowa Gra Plus, na ten moment studio Teyon nie planuje żadnego rozszerzenia do Rogue City ani kontynuacji. Twórca dał jednak do zrozumienia, że w przyszłości może się to zmienić.
- Oczywiście w trakcie rozmowy nie mogło zabraknąć tematu dalszych planów studia Teyon. Okazuje się, że ma już ono na oku „kilka marek, nad którymi chce popracować w przyszłości”. Łatocha nie chciał jednak zdradzić szczegółów.
RoboCop: Rogue City trafił na rynek 2 listopada 2023 roku. Wkrótce potem przeznaczona na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S gra okazała się najlepszą premierą w historii firmy Nacon. Produkcja spotkała się również z mnóstwem pozytywnych opinii graczy oraz branżowych krytyków.