Twórcy niespodziewanego, małego hitu RPG wyjaśnili, dlaczego DLC do mrocznego Drova: Forsaken Kin jest złym pomysłem
Autorzy Drova: Forsaken Kin zdają sobie sprawę, że bardzo dobre oceny ich gry to świetny grunt pod DLC, ale nie zamierzają go tworzyć. Na Discordzie zdradzili, z jakimi problemami mogliby spotkać się podczas produkcji.
Drova: Forsaken Kin to produkcja, która okazała się niespodziewanym hitem cieszącym się bardzo dobrymi opiniami wśród graczy. Nic dziwnego, że fani tytułu zaczęli domagać się dodatków, a deweloperzy ze studia Just2D Interactive rozmyślać nad ich potencjalnym kierunkiem. Niestety, finalnie nie zdecydowali się na pracę nad nimi, o czym poinformowaliśmy Was w zeszłym tygodniu. Na dedykowanym grze kanale na Discordzie twórcy postanowili zdradzić, dlaczego Drova: Forsaken Kin nie otrzyma DLC.
W imieniu autorów wypowiedział się Michael "D13_Michael" Hoss, który pełni rolę szefa produktu w Deck13 Interactive – firmie odpowiedzialnej za wydanie wspomnianej pozycji. Z uwagi na nieustającą dyskusję odnośnie do potencjalnego rozszerzenia, rzucił on nieco światła na powody decyzji deweloperów.
Omówiliśmy ten temat i ponieważ Drova: Forsaken Kin radzi sobie naprawdę dobrze, z prostego biznesowego punktu widzenia, całkiem sensowne byłoby stworzenie DLC. Usiedliśmy razem i omówiliśmy nasze opcje. Myśleliśmy o dodaniu zawartości dostępnej po zakończeniu, jednak spowodowałoby to ogromne problemy z postępem, ponieważ pewne elementy nie byłyby już wtedy dostępne. Ci, którzy ukończyli grę, zrozumieją. Inną opcją było dodanie nowej warstwy, lochu pod systemami jaskiń. Jednak wszyscy zgodziliśmy się, że to nie byłoby wystarczająco interesujące. Ani pod względem merytorycznym, ani wizualnym – czytamy we wpisie na Discordzie.
Michael Hoss przyznał, że stworzenie dodatku byłoby równoznaczne z problemami z rozgrywką, a prace nad jej zbalansowaniem zajęłyby wiele czasu. Twórcy zdecydowali więc, że wolą opracować dla fanów Drova: Forsaken Kin darmową zawartość, która trafi do wszystkich zainteresowanych. Decyzja zapewne rozczaruje wiele użytkowników, ale zdecydowanie warto docenić działania producentów, którzy nie chcą odcinać kuponów od udanej produkcji. Zaoszczędzony w ten sposób czas oraz wysiłek planują wykorzystać do prac nad nowymi projektami, miejmy nadzieję, że równie udanymi.
Drova: Forsaken Kin jest pixelartowym RPG-iem akcji osadzonym w mrocznym świecie fantasy. Tytuł zadebiutował 15 października tego roku na pecetach oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X oraz Nintendo Switch.